تفاهم ایران و کشورهای اکو برای احداث دهکده لجستیک ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از احداث اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران خبر داد و گفت: جاده اکو به‌عنوان بخشی از کریدور شرق ـ غرب بعد از عید افتتاح می‌شود.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال آینده تفاهم‌نامه‌ای با 10 کشور عضو برای احداث دهکده لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو امضا می‌شود.

گروسی با بیان این‌که ایران با 5 کشور عضو از جمله ترکیه هم مرز است، افزود: کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو علاقه‌مندی زیادی برای همکاری با کشورمان در زمینه لجستیک، گردشگری، صادرات و... دارند.

وی بیان کرد: در طرح جامع زمینی به مساحت 1820 هکتار برای احداث دهکده لجستیک با مشارکت و همکاری کشورهای عضو اکو در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان این‌که بعد از عید جاده لجستیک را به‌عنوان بخشی از کریدور شرق ـ غرب و با نام «جاده اکو» به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین اوایل سال آینده اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران بر اساس تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری اوایل اجرایی می‌شود. تفاهمنامه این شهرک مبادله شده و این مجموعه امکان صادرات کالای دانش‌بنیان و فناورانه را فراهم می‌کند.

گروسی بیان کرد: برای احداث این شهرک منطقه آزاد ماکو 10 هکتار (100 هزار مترمربع) زمین را به‌صورت رایگان اختصاص داده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :