مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان:

ظرفیت بی نظیر لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان/ به دنبال رسوخ علم و فناوری در منطقه هستیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69206
ساعت 16:33 يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان، این منطقه را دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه لجستیک عنوان کرد.

رضا نظری قبل از ظهر یکشنبه در جریان بازدید حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سهلان اظهار داشت: این منطقه دارای چهار فاز به مساحت دو هزار و 52 هکتار است که فاز نخست آن 247 هکتار و فاز دوم 290 هکتار وسعت دارد.
وی با اشاره به امکانات و تجهیزات ویژه موجود در منطقه گفت: 15 کیلومتر ریل اختصاصی، 11 کیلومتر معابر، برق سه مگاوات در حال توسعه به 30 مگاوات، آب 40 لیتر بر ثانیه، گاز پنج هزار مترمکعب در ساعت در حال توسعه به 20 هزار مترمکعب از جمله این امکانات است.
نظری وجود تصفیه خانه آب، آب شیرین کن، ایستگاه گاز، تاسیسات، نجارخانه، تعمیرگاه و آتش نشانی منطقه را از دیگر امکانات منطقه عنوان کرد.
وی تعداد سرمایه گذاران جذب شده قطعی را 53 مورد عنوان کرده و گفت: در حال حاضر میزان اشتغالزایی منطقه حدود 400 نفر بوده و میزان پیش بینی اشتغالزایی نهایی نیز دو هزار و 743 نفر است.
مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان همچنین میزان سرمایه گذاری جذب شده منطقه را در حدود 38 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
نظری، تعداد واحدهای فعال را 14 مورد عنوان کرده و گفت: همچنین 35 واحد نیز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: معتقدیم که توسعه جز با لجستیک پیشرفته میسر نخواهد شد و در این راستا این مجموعه می تواند حلقه وصل لجستیک کشور در حوزه انبارهای عمومی محسوب شود.
مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان، وجود 9 انبار کالای خطرناک در منطقه را بی نظیر عنوان کرده و گفت: در خصوص آمار عملیاتی منطقه در سال گذشته می توان به 264 هزار تن تخلیه و 244 هزار تن بارگیری اشاره داشت.
نظری، این مجموعه را پیشرفته ترین مرکز لجستیک و زنجیره تامین شمالغرب کشور دانسته و گفت: ایجاد فضای کسب و کار مدرن تجارت بین المللی از اهداف مهم مجموعه است که در مجموع به دنبال رسوخ علم در منطقه هستیم.

شناسه خبری: 69206

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو