ناظر گمرکات آذربایجان شرقی:

گمرک سهلان در سطح گمرکات استان جایگاه ویژه ای دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69207
ساعت 16:31 يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: از ظرفیت های ریلی برای پیشبرد اهداف گمرکات استان به خوبی استفاده نمی شود.

صادق نامدار قبل از ظهر یکشنبه در جریان بازدید حجت الله عبدالملکی، نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سهلان اظهار داشت: میزان صادرات انجام شده از گمرک سهلان، 254 میلیون دلار با 93 هزار تن کالا بوده که رتبه دوم گمرکات استان را در این موضوع داراست.
وی میزان واردات انجام شده از این گمرک را 840 میلیون دلار دانسته و گفت: در این بخش نیز گمرک سهلان دارای رتبه دوم در بین سایر گمرکات استان است.
نامدار با اشاره به تسهیلات ارائه شده از طریق گمرک گفت: ترخیص نسیه، حمل یکسره و تسهیلات ویژه برای دانش بنیان ها از جمله این امکانات است که مورد استقبال واحدها، صادرکنندگان و واردکنندگان قرار می گیرد.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی ادامه داد: 15 کیلومتر خط ریلی داریم اما در مجموع در کل استان از ظرفیت های ریلی به خوبی بهره مند نشده ایم.
وی ادامه داد: از بابت وجود واگن یا ریل موردی نداریم اما متاسفانه در بحث سیاستگذاری و هماهنگی به منظور بهره مندی از این ظرفیت، عقب افتاده ایم. در گمرک سهلان، جلفا و تبریز ریل داریم اما از ظرفیت آن استفاده نکرده ایم.
نامدار با اشاره به ظرفیت ویژه استان در همسایگی با چندین کشور خارجی گفت: ظرفیت خوبی در اوراسیا فراهم شده و همچنین وجود تعرفه ترجیحی نیز بر این مزایا افزوده است که باید از این ظرفیت ها برای افزایش تولید بهره مند شویم.مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان تاکید کرد؛درخواست سه شیفته شدن فعالیت گمرک سهلان با افزایش تعداد کارکنان
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان بر لزوم رفع مشکلات کمبود کارکنان به منظور فعالیت سه شیفته گمرک سهلان تاکید کرد.
توحید آذربد قبل از ظهر یکشنبه در جریان بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سهلان گفت: بالای 80 درصد واحدهای تولیدی، از این گمرک برای امور گمرکی استفاده می کنند چرا که امکانات خوبی در این گمرک فراهم شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 254 میلیون دلار صادرات و 741 میلیون دلار واردات از این گمرک داشته ایم که در کشور رتبه دهم یا یازدهم را بین گمرکات کشور در جهت تسهیل و تسریع کار داریم.
آذربد همچنین غفلت از امکانات ریلی را از مشکلات گمرک عنوان کرده و همچنین هزینه های حمل و نقل را از جمله مشکلات دانست.
قنبری، معاون منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز در جریان این نشست اظهار داشت: امکان فعالیت 24 ساعته گمرک سهلان فراهم نشده است که با رفع مشکلات این بخش می توان شاهد سه شیفته شدن فعالیت گمرک و تسهیل کار سرمایه گذاران بود.

شناسه خبری: 69207

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو