افزایش بیش از 1000 درصدی ترانزیت در مرز ماهیرود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69295
ساعت 17:32 چهارشنبه 9 خرداد 1403
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در 2 ماه ابتدایی سال جاری به نسبت مدت مشابه، میزان ترانزیت در مرز ماهیرود بیش از هزار درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرینا؛ به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در شورای سازماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی اظهارداشت: در 2 ماهه ابتدایی سال 1403 میزان ترانزیت به نسبت 2 ماهه مشابه سال گذشته یک‌هزار و 90 درصد افزایش یافته است.

وی نسبت به تأمین سوخت در بازارچه تأکید کرد و گفت: سوخت مورد نیاز ماشین‌ها تأمین می‌شود و در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت. همچنین تا 15 روز آینده تعداد 2 باسکول به بازارچه مرزی ماهیرود اضافه خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در بازدید از مرز ماهیرود برای تسهیل تجارت مابین جمهوری اسلامی ایران و سرپرستی افغانستان و جلسه فی ما بین تجار دو‌ کشور مسائل و مشکلات رصد، احصاء و پایش شد و در جهت تسهیل ورود و خروج ماشین‌ها برای صادرات و واردات در حوزه بازاچه مقرر شد ورود و‌ خروج ماشین‌ها زیر 72 ساعت انجام شود تا شاهد معطلی رانندگان در مسیر نباشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: آنچه در بازدید از بازارچه مرزی ماهیرود، پایانه مرزی ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی مرزی ماهیرود داشتیم در شورای سازماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه مطرح و تصمیمات لازم گرفته شد.

وی با اشاره به کمبود جرثقیل در مرز گفت: کار نباید بخوابد اگر کسی از کارگران تخلف کرد و مرزبانی او را دستگیر کرد، باید در لیست سیاه قرار گیرد جلوی بی‌قانونی‌ها را باید بگیریم و نظارت لازم هم باید داشته باشیم. اگر تا هفته آینده کمبود جرثقیل وجود داشته باشد خودمان آن را تأمین می‌کنیم.

جعفری افزود: برای رفع مشکلات سوختی باید تعداد نازل‌ها را افزایش دهیم و  مکاتبه لازم جهت افرایش سوخت جایگاه مرزی انجام شود. مشکلات آنتن‌دهی و اینترنت باید در مرز ماهیرود برطرف شود و دکل مخابراتی در مرز نصب شود. نشست مشترک مرزی بین مسئولان اقتصادی هر فصل یک بار باید انجام شود.

شناسه خبری: 69295

آخرین اخبار

پروانه بهره‌برداری شش منطقه ویژه اقتصادی صادر شد + تصاویر
میزبانی از 36 هزار زائر افغانستانی توسط منطقه آزاد دوغارون
سرمایه‌گذاری 6000 میلیاردی انزلی در چهارماهه امسال/ رشد 350درصدی نسبت بمدت مشابه 1402
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»
تبدیل وضعیت مشمولان قانون ایثارگری شاغل در سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو