رونمایی از پوستر رویداد گماش در نمایشگاه ساخت قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69393
ساعت 07:21 چهارشنبه 23 خرداد 1403
همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و بومی هنرمندان‌ جزیره جهانی قشم تحت عنوان "ساخت قشم"، پوستر رویداد "گماش" با حضور معاون فرهنکی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم در حاشیه رونمایی از پوستر این رویداد، اظهارداشت: برای پاسداشت جایگاه بزرگان روستاهای جزیره قشم، غرفه‌ای را در نمایشگاه صنایع دستی، به رویداد گُماش به عنوان سالفه‌های قدیمی (نشست با بزرگان روستاهای جزیره) که از سال گذشته در رویدادهای قشم بوم برگزار می‌شد، اختصاص دادیم.

ابراهیم رستم گورانی گفت: گُماش یعنی گوهر گرانبها و در جزیره جهانی قشم عنصری گرانبهاتر از بزرگان روستاها، نخبگان و ریش سفیدان که دارای دانش‌های متفاوت هستند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: مُستند کردن روایات و گپ و گفت با چنین افرادی در قالب کتاب می‌تواند به عنوان یک گنجینه ارزشمند با هدف معرفی تاریخ، رویدادها و آداب و سنن قشم را به نحو شایسته به مردم‌کشورمان و دیگر دویتداران قشم در نقاط مختلف جهان به زبان‌های مختلف، معرفی کرد.

شایان ذکر است، پوستر رویداد "گُماش"، توسط ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و چند تن از بخشداران شهرستان قشم امضا شد و گپ و گفتی هم با ریش سفیدان و معتمدان چند روستا در غرفه اختصاصی "گُماش"، انجام شد.

آخرین اخبار

فیلم/ مزیت رقابتی مناطق آزاد ایران نسبت به سایر کشورها
فیلم/ دیپلماسی فعال اقتصادی اینبار در همایش اعیان نجف اشرف
فیلم/ سوت قطار رشت - کاسپین به صدا درآمد
فیلم/ ماکو سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری
راه‌آهن رشت کاسپین به بهره‌برداری رسید

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو