دفتر منطقه آزاد اردبیل افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69762
ساعت 11:26 يکشنبه 18 شهريور 1403
دفتر منطقه آزاد تجاری-صنعتی اردبیل با حضور مردم و مسئولان استان در شهرستان بیله‌سوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علیرضا سلیمانی فرجام، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی اردبیل صبح روز شنبه مورخ 17 شهریور 1403 در آیین افتتاح این دفتر گفت: در سال مزین به "رشد تولید با مشارکت مردم" امروز روز بسیار خوبی برای مردم استان اردبیل به ویژه شهرستان بیله‌سوار است.

وی گفت: افتتاح رسمی دفتر منطقه آزاد تجاری-صنعتی اردبیل در محدوده بیله‌سوار مزایای زیادی برای تمامی مناطق استان خواهد داشت و روند کار تسریع خواهد شد.

افتتاح دفتر منطقه آزاد اردبیل

وی اظهار کرد: با اینکه شروع کار از یک مرز بازرگانی فعال در شهرستان بیله‌سوار است اما این پایان کار نیست و بدون شک از مزایای آن مردمان تمامی مناطق استان اردبیل به‌ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و گرمی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی اردبیل بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر انتخاب و معرفی یک نقطه به عنوان منطقه آزاد تجاری تاکید داشت و با توجه به طولانی شدن فرایند اجرای منطقه آزاد، موضوع به دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و صنعتی ارسال شد و این دبیرخانه پس از بحث و بررسی کارشناسی بیله‌سوار را به عنوان نقطه آغاز اجرای منطقه آزاد تجاری استان انتخاب کرد.

سلیمانی فرجام با اشاره به چالش‌های و موانع قانونی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل اضافه کرد: وجود نظرات مختلف برای نقطه آغازین این منطقه باعث شد با کارشناسی دقیق و آینده‌نگری و در نظر گرفتن مصالح منطقه در نهایت نقطه آغازین بیله‌سوار باشد.

وی ادامه داد: دشت مغان با داشتن 380 هزار هکتار اراضی زارعی درجه یک و مرغوب، از بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپا بزرگتر است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده برای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: امیدواریم با همکاری دولت و تمامی مردم استان، منطقه آزاد تجاری اردبیل فقط روی کاغذ نبوده و از ثمرات آن علاوه بر اقتصاد ملی، تمامی مردم استان بهره‌مند شوند.

بیله‌سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 69762

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو