پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69794
ساعت 10:37 يکشنبه 1 مهر 1403
مشاور رییس جمهور شهید و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیامی آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در پیام حجت الله عبدالملکی آمده است:

وطن، واژه‌ای‌ست که هر انسانی دلش برای آن می‌تپد، چرا که هویت فردی آدم‌ها به هویت ملی‌شان گره خورده است. پاسداری از آن هویت، از مرزهای جغرافیایی شروع و در اضلاع اعتقادات و فرهنگ آن جامعه ادامه‌دار می‌شود و ملت‌ها افزون بر تمامیت ارضی، شخصیت خود را مرهون عملکردشان در وقایع تاریخی هستند.

کشور ما نیز، در یک تنگنای تاریخی که برای از پادرآوردن نظامی نوین که امروزه نظمی نوین در جهان را امید می‌‌دهد، شخصیتی از خود به ثبت رسانده که در جهان بی‌نظیر است. شخصیتی که به پاس جان‌فشانی شهدا و رهبری امام (ره)، 8 سال از کیان این میهن در مقابل رژیم بعث عراق حفاظت کرد و یک وجب از خاک خود را تسلیم تجاوز بیگانه نکرد.

هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران، واقعه‌ای است که برای عبرت‌گیران تاریخ، آموزه‌های بی‌انتهایی دارد. آموزه‌هایی از جنس عزت و غیرت؛ «در راه قله ایم» شعاری است که برای هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال انتخاب شده که عملیات های تروریستی دشمنان قسم‌خورده‌ی این آب و خاک گواهی بر همین ادعاست.

اینک صحنه عوض شده اما دشمن همان دشمن و جنگ همان جنگ است؛ قداست دفاع دوران جنگ اکنون نیز ادامه دارد و هر جایگاه حقیقی و حقوقی، یک سنگر است، سنگری که هم مسئولیت خون شهدا و نعمت رهبری را بر ذمه‌ی خود دارد و هم نگاه امیدوار نسل آینده را.
 
شاه‌کلید این گذر موفق از تنگنای جنگ تحمیلی، ولایتمداری بود و ادامه‌ی جنگ ناتمام نظام اسلامی با باطل، حوزه‌های بسیاری را درگیر خود کرده‌‌ است، حوزه‌هایی که نمود بزرگ سالیان اخیر آن را در تحریم‌های ظالمانه مدعیان آزادی و حقوق بشر علیه ملت ایران می‌توان دید.

حال، ما و همکارانمان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن گرامیداشت این ایام، با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب نقش این مناطق در بند یازدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش عزم خود را جهت نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی و جهانی دیدن این مناطق اعلام می‌داریم.

امید است بتوانیم با تاسی از نقاط عطف دوران دفاع مقدس، در اجرایی سازی خط‌مشی رهبری گرانقدر و افزایش عزت و شرف مردم عزیز کشورمان گام‌های موثری برداشته و در این جنگ اقتصادی پرچمدار جهش تولید با مشارکت مردم کشور باشیم.

شناسه خبری: 69794

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو