گام‌های نوین معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در مسیر تحول مناطق آزاد؛

روایت‌سازی فرهنگی و هم‌افزایی رسانه‌ای در دستور کار نشست تخصصی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/72422
ساعت 18:43 شنبه 12 مهر 1404
نخستین روز نشست تخصصی بررسی برنامه‌ها و راهبردهای فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور با حضور مهدی مزینانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، و حسین مرادی، سرپرست روابط عمومی این دبیرخانه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، این نشست با هدف تقویت تعامل میان معاونت‌های فرهنگی و روابط عمومی، هم‌اندیشی برای توسعه ارتباطات رسانه‌ای، و ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد کشور برگزار شد.

در این نشست، مدیران فرهنگی و مسئولان سازمان‌های مناطق آزاد ضمن ارائه گزارش عملکرد، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را در حوزه‌های برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوامع محلی، برندینگ فرهنگی و هم‌افزایی رسانه‌ای مطرح کردند.

مهدی مزینانی با تأکید بر ضرورت «روایت‌سازی فرهنگی و اجتماعی» به‌عنوان محور هویت‌سازی پایدار مناطق آزاد، اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوآورانه و دیجیتال می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد مؤثر باشد و همزمان توسعه اقتصادی و دیجیتال را نیز تسریع کند.

در بخش سیاست‌گذاری رسانه‌ای نشست، حسین مرادی با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در ارتقای تعاملات فرهنگی، مجموعه‌ای از سیاست‌های راهبردی را تشریح کرد.

مرادی، تعامل واقعی و مؤثر میان روابط عمومی مناطق و معاونت‌های فرهنگی و گردشگری را سنگ‌بنای موفقیت در روایت‌سازی فرهنگی دانست و افزود: حرکت به‌سوی خلق روایت‌های الهام‌بخش از زندگی، فرهنگ و خلاقیت در مناطق آزاد، ضرورتی استراتژیک برای ارتقای جایگاه فرهنگی این مناطق است.

مرادی همچنین میراث فرهنگی، تنوع قومیتی، صنایع خلاق و صنایع دستی را گنجینه‌هایی دانست که باید با نگاه نو و رسانه‌محور به آن‌ها نگریست.

وی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون اختصاصی مناطق آزاد در بستر پلتفرم‌های مطرح را فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی این مناطق عنوان کرد و آن را گامی مؤثر در مسیر اطلاع‌رسانی هوشمند و تقویت فرهنگ مشارکت اجتماعی دانست.

در پایان، محورهای کلیدی نشست شامل تقویت ارتباط بین معاونت‌های فرهنگی و روابط عمومی، برگزاری رویدادهای متنوع، برندینگ فرهنگی ، راه‌اندازی رسانه اختصاصی و هم‌افزایی سازمانی به‌عنوان اولویت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد مورد تأکید قرار گرفت.

آخرین اخبار

دوغارون-چابهار؛ مسیر باز شدن قفل اقتصاد شرق ایران
شتاب‌گیری ایجاد گمرکات تخصصی در مناطق آزاد در پی توافقات دبیرخانه شورای‌عالی و گمرک جمهوری اسلامی ایران
تسریع در روند انتقال شهرک صنعتی تایباد به منطقه آزاد دوغارون
رایزنی ایران و ارمنستان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در بازار اوراسیا
گفتگوی اختصاصی صبح آمل با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مازندران

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی