رکوردي جهاني در منطقه ويژه اقتصادي پارس ثبت مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7269
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: با بهره برداري از ديگر طرح هاي جديد پتروشيمي در اين منطقه به زودي به رکوردي بي سابقه در زمينه صادرات اين محصولات در تمام جهان دست مي يابيم.

موسي سوري مدير عامل منطقه ويژه انرژي اقتصادي پارس در گفت وگو با خبرنگار بنا(bena)، ضمن بيان اين مطلب تصريح کرد: به کمک انديشه متعالي و تعهد بالاي صنعت پتروشيمي کشور در آينده نزديک با بهره برداري از ديگر طرح هاي پتروشيمي جديد در اين منطقه، به رکوردهاي بي سابقه در زمينه توليد و صادرات محصولات پتروشيمي در تمام منطقه خاورميانه و جهان دست مي يابيم.

وي ادامه داد: در آخرين سفر رئيس جمهوري به عسلويه، دو طرح مهم پتروشيمي به بهره برداري رسيد که علاوه بر نقش بخش خصوصي در اجراي اين دو طرح، حجم توليد محصولات پتروشيمي کشور نيز افزايش چشمگيري يافته است.

سوري گفت: واحدهاي پتروشيمي مستقر در منطقه ويژه پارس از پيشرفته ترين مجموعه هاي صنعت پتروشيمي منطقه خاورميانه است و به عنوان نمونه بزرگترين مرکز توليد اوره و آمونياک جهان به شمار مي آيد.

مدير عامل منطقه ويژه انرژي اقتصادي پارس افزود: تاکنون دولت از طريق وزارت نفت و شرکت ملي صنايع پتروشيمي به همراه بخش خصوصي داخلي و خارجي به ميزان قابل توجه اي در بخش پتروشيمي منطقه ويژه پارس سرمايه گذاري کرده است.
/208

شناسه خبری: 7269

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو