اعتبار700 ميلياردي منطقه ويژه انرژي براي توسعه زيرساخت‌هاي بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7285
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي از تامين 700 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه زيرساخت‌هاي استان بوشهر خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي منطقه ويژه، موسي سوري اظهار داشت: بيش از 700 ميليارد تومان اعتبار براي اجرايي شدن 18 مصوبه از تعهدات وزارت نفت در استان بوشهر با تلاش وزير نفت تامين شده است.

وي افزود: با تامين بيش از 700 ميليارد تومان اعتبار براي اجرايي شدن 18 مصوبه باقي‌مانده از 49 مصوبه در بخش نفت، تمام اعتباراتي که در تعهدات وزارت نفت بود به طور کامل تامين شد.

مدير‌عامل پارس جنوبي ادامه داد: با تامين بيش از 700 ميليارد تومان اعتبار، آمادگي همزمان هر 18 پروژه مصوب سفر دوم دولت به استان بوشهر در زمينه احداث راه‌آهن، احداث و توسعه فضاهاي آموزشي، بهداشت و درمان، بزرگراه‌ها و احداث دهکده دانايي ايجاد شده است به گونه‌اي که در آينده نزديک شاهد توسعه و شکوفايي چشمگير استان بوشهر هستيم.

سوري تصريح کرد: از حدود 4 هزار ميليارد تومان تعهدات وزارت نفت در سفرهاي استاني هيئت دولت به استان‌هاي کشور، بيش از يک هزار ميليارد تومان يعني 25 درصد از اعتبارت وزارت نفت به استان بوشهر تخصيص يافته است و اين نشان مي‌دهد دولت مصمم به توسعه همه جانبه زيرساخت‌هاي اين استان به عنوان قطب اقتصادي و پايتخت انرژي کشور است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اضافه کرد: با عنايت رئيس جمهوري و وزير نفت و تلاش همه مسئولان و نماينده ولي فقيه در استان بوشهر، تفاهمنامه اين ميزان اعتبارات امضا شده است و به زودي عمليات اجرايي اين مصوبات که نقش مهمي در اشتغال، توسعه و تحقق مطالبات مردم اين استان دارد از سوي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (ص) آغاز مي‌شود.

سوري عنوان داشت: بوشهر در واقع نماد توسعه و پيشرفت صنعت نفت کشور است و تحولاتي که در اين استان در حال انجام است در هيچ نقطه‌اي از کشور با اين گستردگي و وسعت انجام نشده است.

وي در باره روند پيگيري مصوبات و تعهدات وزارت نفت در استان بوشهر افزود: دور نخست پيگيري‌ها از اسفند سال 1386 آغاز و تا پايان سال 1387 نتيجه ملموسي براي آغاز شدن پروژه‌ها نداشت که پروژه‌ها با مشکلات مالي رو‌به‌رو شدند.

اين مقام مسئول ادامه داد: دور جديد پيگيري مصوبات از دوم مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و تا بهمن ماه سال 88 مکاتبات و جلسات فراواني انجام شد و در نهايت در 20 بهمن ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئيس جمهور دور تازه پيگيري‌ها انجام و تبديل به توافقي راهگشا شد که با حضور قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (ص) مصوبات استان بوشهر اجرا و اعتبار آن نيز هم‌اکنون به طور کامل تاييد و تامين شده است.

سوري بيان داشت: وجود تفاهمنامه‌ها بين دستگاه اجرايي و قرارگاه مبناي پرداخت منابع مالي است که پس از بررسي، تاييد و تحويل صورت وضعيت‌ها از سوي دستگاه اجرايي، پرداخت از سوي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به حساب قرارگاه خاتم‌الانبيا (ص) صورت مي‌گيرد.

شناسه خبری: 7285

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو