بازديد سرمايه گذاران تايلندي از مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7301
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
جمعي از سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي تايلند از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کردند.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، دبير کل شوراي عالي سرمايه گذاري تايلند در حاشيه اين بازديد ، زير ساخت هاي ايجاد شده در مجتمع بندري شهيد رجايي را ستود .

خانم آتچاکا سيبنروانگ در اين بازديد از علاقه مندي سرمايه گذاران بخش خصوصي اين کشور جهت سرمايه گذاري در حوزه هاي بندري استان خبر داد.

وي ابراز اميدواري کرد با توجه به ارتباط دوستانه ايران و تايلند ، زمينه حضور هر چه بيشتر بخش خصوصي اين کشور در بخش هاي مختلف اين استان فراهم شود.

در اين ديدار مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به جايگاه مجتمع بندري شهيد رجايي گفت : اين بندر بيش از 87 درصد عمليات کانتينري و نزديک به 60 درصد تخليه وبارگيري کشور را انجام مي دهد که از اين جهت بزرگترين بندر تجاري و بازرگاني کشور محسوب ميشود.

علي اکبر صفايي با اشاره به ارتقاي 10 پله اي اين بندر در ميان بنادر بزرگ کانتينري دنيا و رسيدن به رتبه پنجاهم گفت : اين موفقيت در حالي به وقوع پيوست که در بسياري از بنادر بزرگ دنيا با کاهش شديد عمليات کانتينري روبرو بوديم.

صفايي خاطرنشان کرد : با برنامه ريزي و اقدامات انجام شده در طي ساليان اخير ، امکان پهلوگيري کشتي هايي با آبخوربالا و توان جابجايي 14 هزار TEU کانتينر در اين بندر فراهم شد و اين بندر در شمار محدود بنادري قرار گرفت که امکان پهلو گيري اين کشتي ها را دارا مي باشد.

شناسه خبری: 7301

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو