بازديد رئيس سازمان بازرگاني کرمان از منطقه ويژه سيرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7401
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس سازمان بازرگاني استان کرمان به منظور آشنائي و استفاده از امکانات و ظرفيت هاي موجود در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان از اين منطقه بازديد بعمل آورد.

به گزارش بنا (bena) قاسم نژاد در اين ديدار با اشاره به اينکه دولت در آستانه هدفمند کردن يارانه ها قرار دارد ياداور شد: دو بسته سياستي و نظارتي در وزارت بازرگاني تنظيم شده که طي آن 13 قلم مواد خوراکي مايحتاج جامعه به تناسب ظرفيت هاي هر استان در آنها ذخيره سازي خواهد شد.

وي سهم استان کرمان را در اين طرح 400 هزار تن روغن خوراکي دانست و گفت: با توجه به وجود دو کارخانه توليد روغن در استان کرمان که يکي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان و ديگري در کرمان هر کدام مکلف به توليد و ذخيره 200 هزار تن روغن خوراکي شدند.

بنابراين گزارش قاسم نژاد پس از ورود به منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در جلسه اي که با حضور افخمي، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، در اين منطقه تشکيل شد با ظرفيت ها و استعدادهاي مختلف منطقه از جمله فضاهاي نگهداري کالا شامل انبارهاي مسقف معمولي و سردخانه 5 هزار تني و همچنين ظرفيت و امکان توليد اقلام خوراکي مصرفي مانند روغن خوراکي توسط واحدهاي توليدي مستقر در منطقه آشنا شدند.

وي سپس مواردي از مسائل و مشکلات مربوط به فعالين اقتصادي در سطح منطقه که مي بايست توسط سازمان بازرگاني انجام شود از جمله ثبت سفارش کالا مورد بحث و بررسي قرار گرفته و قول مساعدت داده شد.

رئيس سازمان بازرگاني کرمان سپس از تعدادي از واحدهاي توليدي مستقر در منطقه از جمله فريکو توليد کننده روغن خوراکي، عمران پارس توليد کننده پوکه معدني، سردخانه و شرکت بسته بندي خشکبار خضر کوير بازديد بعمل آورد.

شايان ذکر است منطقه ويژه اقتصادي سيرجان با داشتن امکانات کافي و مناسب جهت نگهداري انواع کالاها اعم از سرخانه اي و غير سردخانه اي و همچنين وجود کارخانجات متعدد و توليد کننده انواع کالاهاي اساسي مورد نياز جامعه بهترين مکان براي نگهداري کالا و در صورت استفاده از ظرفيت حداکثري کارخانجات از طريق حمايت کردن آنها طرق مختلف بهتري بهترين مکان جهت پشتيباني و دپوي هر نوع کالائي و توليد اکثر کالاهاي اساسي مورد نياز جامعه هستند.202

شناسه خبری: 7401

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو