بازديد استاندار هرمزگان از سرمايه گذاريهاي نفتي انجام شده در مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7437
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
استاندار هرمزگان در راس هيئتي متشکل از مديران اقتصادي استان از سرمايه گذاري هاي نفتي انجام شده در بندر خليج فارس واقع در مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کرد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، حسين هاشمي تختي که به همراه معاونين برنامه ريزي و عمراني و همچنيني تعدادي از سرپرستان بانک هاي استان حضور يافت ، ابتدا از مخازن در حال ساخت شرکت پارس پتروليوم و سپس ار سايت شرکت بناکسترکرانه بازديد کرد و از نزديک با مشکلات سرمايه گذاران نفتي آشنا شد.

مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در حاشيه اين بازديد ، از سايت شرکت پارس پتروليوم به عنوان بزرگترين سايت در حال احداث مجتمع بندري شهيد رجايي نام برد واز شرکت بناگستر کرانه نيز به عنوان اولين شرکت بخش خصوصي ياد کرد که در بخش سوخت رساني به کشتي ها سرمايه گذاري کرده است .

علي اکبر صفايي گفت : با تلاش هايي که انجام شده سهم ايران از صنعت بانکرينگ منطقه از رقمي در حدود صفر در سال 85 به رقم قابل توجه 25 درصد در سال گذشته رسيده است .وي اضافه کرد : با توجه به تاکيدات رياست محترم جمهور و همچنين پتاسيل هاي موجود در منطقه ، هدف گذاري براي دستيابي به سهم 50 درصدي بانکرينگ منطقه انجام شده است که اميدواريم با سرمايه گذاري بسيار خوبي که در حال انجام است به اين مهم دست يابيم.

صفايي افزود : رونق صنعت بانکرينگ ، درمقايسه با صادرات مواد خام نفتي ، مزيتهاي عمده اي دارد که از جمله آنها مي توان به اشتغال ، محروميت زدايي، ارزش افزوده ، رونق اقتصادي و اعمال حاکميت منطقه اشاره کرد.

حسين هاشمي تختي دستيابي به اهداف تعيين شده در اين بخش را با توجه به ظرفيت هاي موجود دور از انتظار ندانست و بر برنامه ريزي گسترده براي رونق هر چه بيشتر اين بخش تاکيد کرد.

همچنين استاندار هرمزگان از مخازن شرکتهاي هرمز انرژي و نفت پاسارگاد نيز بازديد کرد ودر مجموع از سرمايه گذاريهاي نفتي انجام شده در بندر شهيدرجايي ابراز خرسندي کرد و از مديران حاضر در اين بازديد خواست با تشکيل کارگروهي مشکلات و موانع موجود بر سر راه اين صنعت را شناسايي و با ارائه راهکارهايي به توسعه و تقويت اين صنعت مهم کمک نمايند./200

شناسه خبری: 7437

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو