پودر هيدروژل سوپر جاذب در منطقه ويژه پتروشيمي آزمايش شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7473
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مسئول فضاي سبز سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت: پودر هيدروژل سوپر جاذب به‌منظور نگهداري گل‌ها در گل‌هاي آپارتماني منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي آزمايش شد.

به گزارش بنا(bena) حسين رخشنده اظهار داشت: با هدف ترويج فرهنگ استفاده از گلهاي آپارتماني و توسعه فضاي سبز، شهرداري سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي اقدام به توزيع گل در سطح مديران و مسئولان سازمان کرد.

وي خاطرنشان کرد: اين طرح در سال گذشته مطرح شده بود اما به مناسبت عيد سعيد فطر امسال به‌انجام رسيد.

مسئول فضاي سبز سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي افزود: آزمايش پودر هيدروژل سوپر جاذب جهت نگهداري گل‌ها از هدف‌هاي ديگر اين اقدام است.

وي ادامه داد: مطالعات فني بر روي اين پودر انجام شده و تاکنون به غير از چند مورد محدود در منطقه استفاده نشده است لذا جهت آزمايش آن در شرايط واقعي تصميم به استفاده از آن در گلدان‌هاي گل‌هاي آپارتماني گرفته شد.

رخشنده ادامه داد: گسترش استفاده از اين پودر که در دو نمونه رنگي و معمولي موجود است، ضمن کاهش مصرف قابل قبول آب و انرژي، از قيمت مناسبي نيز برخوردار است.

وي ابراز اميدواري کرد که در آينده‌اي نزديک بتوان از نوع معمولي آن در فضاي سبز منطقه به شکل گسترده استفاده کرد.

مسئول فضاي سبز سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي تصريح کرد: براساس بررسي‌هاي انجام شده قيمت تمام شده استفاده از اين نوع پودر به صورت ماهانه چند ريال بيشتر نخواهد شد که اين هزينه براي نگهداري فضاي سبز در منطقه قابل قبول است.

وي حمايت مديران در اجراي اين‌گونه ايده‌ها را مورد تقدير قرار داد و افزود: در صورت مثبت بودن نتيجه، پيشنهاد اجراي آن براي تمام همکاران را در روز درختکاري به مديريت ارائه خواهيم کرد.

رخشنده گونه‌هاي گياهي به کاربرده شده در اين طرح را از مقاوم‌ترين گونه هاي گياهي در منطقه دانست و تصريح کرد: اکلنيما و دراسنا دو گونه گياهي استفاده شده در اين طرح از مقاوم‌ترين گونه‌هاي گياهي اين منطقه به شمار مي‌روند.

وي نگهداري 130 هکتار فضاي سبز در شرايط خاص آب و هوايي را از مهم‌ترين اولويت‌هاي بخش فضاي سبز عنوان کرد و افزود: با توجه به گرماي بسيار زياد فصل تابستان و محدوديت منابع آب، اولويت عمده ما در بخش فضاي سبز، نگهداري از اين موهبت الهي در منطقه بوده است و گرماي امسال نتوانست در اين مدت سطح برگ سبز در منطقه را کاهش دهد.

مسئول فضاي سبز سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي تعداد گونه‌هاي درختچه بيش از 30 گونه و تعداد گونه‌هاي گل بهاره را بيش از 40 گونه برشمرد و اضافه کرد: ما در حال حاضر در مرحله گذر گونه‌اي هستيم و اين به اين معني است که سليقه‌هاي مخاطبان گونه‌هاي جديد را مي‌طلبد و اين افزايش گونه‌هاي جديد نيازمند فعاليت‌هاي دقيق کارشناسي و علمي است.

وي اظهار داشت: غير از درخت و درختچه و گل، از مجموع 130 هکتار فضاي سبز موجود در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، 22 هکتار از اراضي سبز را چمن تشکيل مي‌دهد.

رخشنده اهداي درخت به همکاران در روز درختکاري، ايجاد سردرب‌هاي ورودي‌هاي مجتمع‌هاي پتروشيمي با فضاي سبز و انجام کارهاي فرهنگي در مناسبت‌هاي مختلف را از ديگر برنامه هاي شهرداري در بخش فضاي سبز عنوان کرد و در پايان گفت: ايجاد و نگهداري فضاي سبز خصوصاً در مناطقي مشابه منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نياز به نيروي کار کارشناسي بالا و تلاش فراوان دارد و نهايتا اينکه سبز کردن آسان است، نگهداري از آن سخت‌تر و مهم‌ترين مسئله در اين حوزه چگونه نگهداشتن آن است که کارکنان شهرداري و فضاي سبز در اين زمينه تمامي توان خود را به کار خواهند گرفت.202

شناسه خبری: 7473

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو