بانک توسعه صادرات در منطقه ويژه سيرجان شعبه مي زند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7667
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
راه اندازي نخستين شعبه بانک توسعه صادرات در منطقه ويژه اقتصادي سيرجان به منظور توسعه صادرات مورد بررسي و مطالعه قرار گرفت.

معاون امور صنايع منطقه ويژه اقتصادي سيرجان ، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود : اين گروه کارشناسي در ديداري که از منطقه ويژه اقتصادي سيرجان داشتند و طي دو جلسه که در نمايندگي اتاق بازرگاني و فرمانداري شهرستان سيرجان با حضور توحيدي فرماندار ، حسيني رئيس گمرک و عليرضازاده رئيس اتاق بازرگاني سيرجان تشکيل شد قابليتهاي توليدي و صادراتي منطقه را مورد بررسي قرار دادند.

قاسم ميرزاده با اشاره به وجود تنها يک شعبه بانک توسعه صادرات در سطح استان پهناور کرمان تصريح کرد : پس از مرکز استان ، منطقه ويژه اقتصادي سيرجان اولين نقطه براي راه اندازي اين بانک است و در صورت تحقق اين امر تاثير بسزايي در توسعه صادرات استان و کشور خواهد داشت.

وي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان را در حوزه هاي کشاورزي ، صنعتي و معدني داراي قابليتهاي بالايي دانست و بيان داشت : وجود بانک توسعه صادرات و اعطاي تسهيلات به توليدکنندگان اين منطقه مي تواند کمک زيادي به توسعه صادرات غير نفتي کشور و بهره وري توان توليدي و صادراتي منطقه داشته باشد.

گفتني است منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در سه کيلومتري شمال غرب شهر تاريخي سيرجان و با وسعت 1380 هکتار، در مجاورت جاده ترانزيتي و راه آهن سراسري سيرجان - بندرعباس و فرودگاه سيرجان واقع شده که با داشتن سيصد کيلومتر فاصله تا بندرعباس، 175 کيلومتر تا کرمان، 400 کيلومتر تا يزد، 380 کيلومتر تا شيراز و 960 کيلومتر تا تهران به عنوان شهر سايه بزرگترين بندر تجاري ايران "‌بندرعباس" عمل مي کند.

خيابانهاي دسترسي آسفالته، شبکه هاي داخلي آب، برق، گاز، تلفن، سامانه آتش نشاني و لوله کشي ويژه خاموش کردن آتش از جمله تاسيسات زيربنائي منطقه ويژه سيرجان مي باشد.

وجود ايستگاههاي اختصاصي راه آهن در داخل منطقه، همجواري با پايانه ويژه حمل و نقل جنوب کشور، فرودگاه و اتصال مستقيم به جاده ترانزيتي بندرعباس - تهران، شرايط مناسبي براي نقل و انتقال مواد اوليه و کالاي ساخته شده را فراهم ساخته است.202

شناسه خبری: 7667

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو