تجميع پتانسيل هاي ملي و منطقه اي در منطقه ويژه سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7923
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: يکي از مهمترين مزيت هاي شهرستان و منطقه ويژه اقتصادي سرخس موضوع انرژي است و بايد بطور جامع و کامل و بررسي همه جانبه به موضوع انرژي که يک پتانسيل ملي و منطقه اي به شمار مي آيد به دقت پرداخته شود .

به گزارش بنا(bena)، محمد مهدي مروج الشريعه ضمن بيان اين مطلب افزود: منطقه ويژه اقتصادي سرخس پذيراي سرمايه گذاران و سرمايه گذاري در بخش انرژي است.

وي تصريح کرد: بايد از موقعيت ممتاز سرخس به جهت برخورداري از اين نعمت ارزشمند و پتانسيل بسيار غني انرژي و با ارائه راهکارهاي عملياتي و توسعه هاي شهرستان از نظر اقتصادي و اجتماعي با همکاري ,همدلي و وفاق همه دست اندرکاران و با احترام متقابل و با همتي والا و عزمي جدي در اين راستا گامهاي بلندي براي مردم اين خطه برداشته شود .

مروج الشريعه با تاکيد بر پرهيز از اقدامات و کارهاي جزئي و کم بازده گفت: سرخس نيازمند توجه و پرداختي به کارهاي بزرگ ,فعاليتهاي اقتصادي کلان و تاثير گذار ميباشد تا بتواند پاسخگوي اشتغال ,درآمد ,رفاه اجتماعي و عدالت اجتماعي باشد.

منطقه ويژه اقتصادي سرخس دروازه ورود به آسياي ميانه

محمد مهدي مروج الشريعه مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: بر اساس مطالعات آمايش سرزمين در محور شرق صرفا دونقطه بسيار حائز اهميت قلمداد شده است . نقطه اول در پهنه سرزمين سرخس واقع در شما شرق کشور و نقطه دوم در پهنه سرزمين چابهار در جنوب شرقي که آبهاي آزاد جهاني مرتبط است.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس تصريح کرد: سرخس به عنوان دروازه ي ورودي به آسياي ميانه و کشور پر جمعيت چين تنها نقطه اي است که با استعدادهاي طبيعي و محيطي خود مي تواند به بازار تجاري جمهوري اسلامي با کشورهاي آسياي ميانه که ميليونها نفر جمعيت دارند تبديل شود .

وي افزود: علاوه بر اين نقش و کارکرد سرخس از مناطقي است که بلحاظ برخورداري از منابع غني و ارزشمند انرژي ، حمل و نقل ريلي ، هوايي و آب فراوان و در دسترس از جمله مزيت هاي نسبي منحصر به فردي است که محيط جغرافيايي خود جاي داده است و امروز قابل مقايسه با مناطق آزاد جهاني است .

مروج الشريعه خطاب به مديران و مسئولين ادارات شهرستان سرخس گفت : امروز مهم ترين مشکل و دغدغه مسئولين نظام جمهوري اسلامي مسئله اشتغال است که بايد همه عالمانه و فکورانه با کمک هم چاره انديشي کنيم.

وي تصريح کرد: رويکردهاي مقام منيع توليت عظماي آستان قدس رضوي و قائم مقام آستان قدس رضوي و رياست سازمان اقتصادي رضوي معطوف به فعاليتهاي اقتصادي و عمران و آباداني منطقه ويژه براي ارائه خدمت به مردم سرخس و توليدکنندگان و فعالان اقتصادي در سطح شهرستان استان و کشور بوده است.

مروج الشريعه در ادامه افزود : خوشبختانه موسسه منطقه ويژه اقتصادي سرخس بعنوان يک دستگاه اجرايي مستقل در کارگروه اشتغال استان حضور فعال دارد و از تمامي امکانات موجود براي حمايت از سرمايه گذاران و ايجاد اشتغال در منطقه ويژه استقبال مي نمايد . وي اظهار داشت هم اکنون زيرساختهاي بسيار ارزشمندي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس اجراء گرديده تا سرمايه گذاران در منطقه ويژه اقتصادي سرخس از آن بهره برداري کند.200

شناسه خبری: 7923

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو