قزاقستان براي توسعه نيازمند همکاري با منطقه ويژه اميرآباد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8059
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
استاندار مونگستائو قزاقستان در ديدار از بندر و منطقه ويژه اميرآباد گفت: مونگستائو براي توسعه و ترانزيت مواد سوختي نيازمند همکاري گسترده با بندر و منطقه ويژه اميرآباد است.

به گزارش بنا(bena)، ، استاندار مونگستائو قزاقستان در بازديد خود از بندر و منطقه ويژه اميرآباد گفت: با توجه به اينکه در آينده اي نزديک استخراج نفت اين استان به 2 برابر ميزان موجود يعني 150 ميليون تن مي‌رسد و اين رشد نيازمند همکاري نزديک با بندراميرآباد دارد.

علي نعيمي مدير بندر و منطقه ويژه اميرآباد تصريح کرد: جايگاه بسيار مهم بندر در اقتصادي کشور بالاخص در شاهراه کريدور شمال و جنوب و امکانات پيشرفته دريايي و بندري و خدماتي بندر اميرآباد به عنوان دو عامل موثر در ترغيب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين منطقه نام برد.

در پايان نشست‌ها که در کشتي‌سازي صدرا انجام شدوي ادامه داد: زمينه دوم همکاري حمل و نقل است و در گذشته بيشتر کالاها از کشورهاي غربي به سمت خاور دور و چين حمل و نقل مي‌شد اما امروزه از چين به سمت کشورهاي غربي است و ما بايد اين امکان را براي کالاها به وجود بياوريم تا کالاي چيني از مسير بندر اکتائو در مونگستائو به اميرآباد و سپس به سمت خليج‌فارس برود.

گفتني است، با حضور سيدعلي‌اکبر طاهايي استاندار مازندران و کريمبک کدشربايف استاندار قزاقستان تفاهمنامه همکاري تحت عنوان خواهر خواندگي بين دو استان امضا شد. 200

شناسه خبری: 8059

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو