توسعه روابط تجاري با کشورهاي همجوار در اولويت قرار دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8091
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رييس نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: توسعه روابط تجاري و تسهيل زمينه هاي صادرات از مهمترين محور ماموريت دفاتر وزارت امور خارجه به شمار مي آيد.

غلامرضا گل حسني نماينده وزارت امور خارجه در عسلويه در گفت و گو با خبرنگار بنا (bena)، ضمن اعلام اين خبر افزود: در راستاي توسعه سطح فعاليت تجاري، صنعتي و گردشگري کشور تعداد دفاتر وزارت امور خارجه در ساير استان ها و مناطق کشور در حال افزايش است.

وي تصريح کرد: درخواست تاسيس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در ايلام، کرمانشاه، بندرعباس و منطقه آزاد انزلي و اروند در حال رسيدگي است.

گل حسني با اشاره به اهداف اوليه تاسيس اين دفاتر ادامه داد: اين دفاتر با هدف تشويق و ترغيب تردد تجار، کارشناسان و جهانگردان به دنبال توسعه صنعت توريسم، جذب سرمايه گذاري هاي خارجي و جلب سرمايه هاي ايرانيان مقيم خارج از کشور تاسيس شده اند.

وي افزود: از زمان آغاز به کار اولين دفتر در سال 1360 در شيراز با رويکرد ارايه تسهيلات گردشگري تاکنون 14 دفتر و نمايندگي وزارت امور خارجه در استان، فرودگاه راه اندازي شده است.

رييس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: تقويت جايگاه اقتصادي، سياسي و فرهنگي استان هاي کشور، معرفي توانمندي ها و ظرفيت هاي استاني در حوزه هاي مختلف صنعتي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي به کشورهاي همجوار، تسهيل زمينه صادرات کشور به خارج از کشور به ويژه کشورهاي همجوار و تسهيل زمينه هاي فعاليت در تعاملات جديد با همسايگان از مهمترين محورهاي ماموريت اين دفاتر به شمار مي آيد.
/208

شناسه خبری: 8091

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو