ايجاد چشم اندازهاي زيبا، هدف شهرداري منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8142
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سرپرست شهرداري سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از آغاز فعاليتهاي ويژه در شهرداري سازمان خبر داد .

به گزارش بنا (bena) روح اله قرباني در اين رابطه گفت : با توجه به اهميت ايجاد و توسعه فضاي سبز در منطقه ويژه و چشم انداز مورد انتظار از اين منطقه تعهد ايجاد 10 درصد فضاي سبز، مي بايست که طي يک دوره زماني مشخص، 260 هکتار از سطح منطقه ويژه به فضاي سبز تبديل گردد.

وي با اشاره به 130 هکتار فضاي سبز موجود افزود : ما در برنامه خود سعي داريم علاوه بر رساندن اين ميزان به تعهد 260 هکتاري، در جهت توسعه کيفي و گونه اي آن گام برداريم.

سرپرست شهرداري سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي با اشاره به لزوم تدوين برنامه هايي در جهت توسعه کمي و کيفي فضاي سبز، گفت: جهت انجام اين امر شهرداري سازمان اقدام به تشکيل کارگروه اجرايي فضاي سبز نموده است.

وي يکي از وظايف اين کارگروه را تهيه و تدوين سند چشم انداز توسعه فضاي سبز دانست و اظهار کرد: سند چشم انداز توسعه فضاي سبز در جهت رساندن سطح فضاي سبز منطقه به استانداردهاي زيست محيطي و در کيفي سازي آن برنامه هاي بلند مدت، ميا ن مدت و کوتاه مدت را ترسيم خواهد کرد

قرباني از حرکت سريع شهرداري در آينده اي نزديک و در جهت اهداف تعيين شده نيز خبر داد و بيان داشت : تعيين برنامه هاي پيوسته و هم پوشاني کارهاي اجرايي فضاي سبز و نظام مند نمودن برنامه ها از ديگر اهداف کارگروه اجرايي فضاي سبز خواهد بود.

وي افزود: کارگروه اجرايي فضاي سبز سازمان که متشکل از تني چند از کارشناسان مجرب فضاي سبز سازمان و چند شرکت ديگر است، به تازگي کارخود را آغاز نموده و در آن از کارشناسان آبياري و زهکشي جهت فعاليت علمي دعوت به عمل آمده است.

قرباني با تشريح چشم انداز فضاي سبز سازمان ابراز اميدواري کرد که در آينده اي نه چندان دور شاهد منطقه اي چشم نواز و زيبا باشيم و ادامه داد: فضاي سبز گسترده و با کيفيت در منطقه قطعاً باعث بهبود وضعيت زيست محيطي در منطقه خواهد شد./202

شناسه خبری: 8142

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو