آغاز صادرات مواد معدني از بندر شهيد باهنر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8386
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير بندر شهيد باهنر از آغاز صادرات مواد معدني از اين بندر خبر داد.

به گزارش بنا(bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، مجيد اميني در اين باره گفت : در راستاي استفاده از ظرفيت بندر شهيد باهنر ، با بازاريابي که انجام گرفت ، براي نخستين بار صادرات مواد معدني از اين بندر آغاز شد.

وي گفت : به همين منظور از اين هفته ، اولين محموله فله کلينکر به ظرفيت 10 هزار تن در محوطه در نظر گرفته شده در اين بندر تخليه شد که بزودي به مقصد کشور عراق بارگيري خواهد شد .

اميني اضافه کرد : با برنامه ريزي انجام شده قراردادي با شرکت صادر کننده منعقد مي شود که بر اين اساس بيش از 100 هزار تن از اين محوله به خارج از کشور صادر گردد.

وي به ظرفيت هاي اين بندر اشاره کرد و گفت : اين بندر قابليت پهلوگيري کشتي هاي اقيانوس پيما با آبخور 5/10 متر را دارا مي باشد .

مدير بندر شهيد باهنر اضافه کرد : با توجه به جايگاه اين بندر ، در تلاش براي استفاده حداکثري از ظرفيت اين بندر مي باشيم که طي آن در کميته بازاريابي تصميمات بسيار خوبي اخذ شد که اميدواريم بتوانيم با اجرايي شدن اين برنامه ها شاهد توسعه و رشد فعاليت ها در اين بندر بزرگ و بين المللي باشيم.

اميني به عملکرد نيمه نخست امسال اين بندر اشاره کرد و افزود : در 6 ماهه گذشته بيش از 900 هزار تن کالا در اين بندر تخليه و بارگيري شد که از اين ميزان 690 هزار تن غيرنفتي و مابقي نفتي مي باشد.

وي گفت : طي اين مدت 35 هزار تن کالاي غيرنفتي از اين بندر ترانزيت شد که 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است. 200

شناسه خبری: 8386

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو