14 منطقه ويژه اقتصادي جديد راه اندازي مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8497
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مشاور اجرايي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با حضور در غرفه بنا(bena) در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات از تصويب راه اندازي 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد در تازه ترين نشست شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي خبر داد.

جعفر آهنگران، مشاور دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در گفتگو با بنا(bena)، در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات گفت: شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در تازه ترين نشست خود راه اندازي 14 منطقه ويژه اقتصادي جديدبه تصويب رساند.

وي افزود: اين جلسه با حضور نمايندگان وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت صنايع و معادن، وزارت بازرگاني و معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهور و مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي برگزار شد.

آهنگران تصريح کرد:هم اکنون 16 منطقه ويژه اقتصادي در کشور فعالند که با فعال شدن 23 منطقه ويژه اقتصادي ديگر که به تازگي به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان رسيده است تعداد آنها به 39 منطقه افزايش مي يابد که پس از طي مراحل قانوني اين 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد هم به مناطق ويژه اقتصادي کشور افزوده خواهند شد.

مشاور اجرايي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با اشاره به طي مراحل قانوني تصويب نهايي افزده شدن 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد گفت: مصوبه شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مبني بر راه اندازي 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد به زودي به هيات دولت ارجاع داده خواهد شد تا پس از تاييد در هيات دولت در قالب لايحه اي به مجلس شوراي اسلامي ارسال مي شود که در صورت تصويب و تاييد مجلس شوراي اسلامي اين لايحه بايد در مرحله آخر به تاييد شوراي نگهبان برسد و با تاييد شوراي نگهبان راه اندازي 14 منطقه ويژه اقتصادي براي اجرايي شدن به دولت اعاده خواهد شد.

آهنگران در ادامه به 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد اشاره کرد و گفت: مناطق ويژه اقتصادي جديد عبارتند از بجنورد در استان خراسان شمالي، بروجرد در استان لرستان، سبزوار در استان خراسان رضوي، صدوق و فولاد اردکان در استان يزد، بندر پارسيان و جزيره لاوان در استان هرمزگان، منطقه ويژه مبلمان و دکوراسيون ، کاوه و زرنديه در استان مرکزي، شهر رضا در استان اصفهان، قصر شيرين در استان کرمانشاه، جهرم در استان فارس و لاهيجان در استان گيلان است./206

شناسه خبری: 8497

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو