برگزاري همايش بين المللي صنايع پايين دستي در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8510
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به زودي همايش بين المللي صنايع ميان دستي و پايين دست را در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي برگزار مي شود.

به گزارش بنا (bena) علي يزداني ، که در در سي و سومين جلسه هم انديشي با همکاران خودسخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود : براساس برنامه ريزي هاي از قبل انجام شده در خصوص صنايع مياني و صنايع پايين دست پتروشيمي در کشور و منطقه، کشور آرام آرام به سمت توسعه اين صنايع پيش مي رود .

وي در ادامه به انتخاب 2 تن از کارکنان سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به عنوان مدير نمونه و کارمند نمونه شرکت ملي صنايع پتروشيمي اشاره کرد و اظهار داشت: به عقيده ما تمامي کساني که با تلاش و همت مضاعف و با جديت تمام براي سازمان خود کار ميکنند و بعضاٌ فعاليتهاي شبانه روزي در اين زمينه انجام ميدهند نمونه هستند.

يزداني در بخش ديگري از سخنان خود به صنايع مياني و پايين دست پتروشيمي تاکيد کرد و گفت: براساس برنامه ريزي هاي از قبل انجام شده در خصوص صنايع مياني و صنايع پايين دست پتروشيمي در کشور و منطقه، کشور آرام آرام به سمت توسعه اين صنايع پيش مي رود و در اين خصوص به زودي همايش بين المللي صنايع ميان دستي و پايين دست را در منطقه ويژه اقتصادي پتروشميمي خواهيم داشت.

وي با اشاره به موفقيتهاي چشمگير صنايع پايين دستي و ميان دستي در کشورهاي مختلف دنيا در زمينه هاي توليد، صادرات و اشتغال، اظهار اميدواري کرد که هر چه زودتر اين صنايع حياتي و ارزشمند توسعه يافته و براي کشور ارزش افزوده فراواني به ارمغان آورند.

در ادامه رئيس برنامه ريزي و اطلاعات مديريت که چندي است به همراه مشاوران خود مشغول تدوين برنامه جامع مديريت استراتژيک سازمان است، در اين جلسه گزارشي از روند پيشرفت آن ارائه کرد.

وي خبر از تشکيل کميته اجرايي و شوراي راهبردي در اين زمينه داد و تدوين ماموريت، ترسيم چشم انداز و تهيه جدول SWOT (فرصتها، تهديد ها، نقاط ضعف و نقاط قوت) سازمان را از عمده فعاليتهاي اين دو گروه عنوان کرد.

حبيب انصاري سوالات استخراج شده از جدول SWOT مديريت استراتژيک سازمان را جهت پاسخ دهي پس از طي مراحل لازم در اختيار مسئولين مربوطه خواهد گذاشت و در اين خصوص گفت: ما بايستي موارد مطرح شده اي چون خصوصي سازي و هدفمند کردن يارانه ها را به طور کامل تشريح کرده و با موضع گيري مناسب، بهترين عملکرد را از خود به نمايش گذاريم.

سپس ابوالقاسم رضايي، رئيس امور مالي سازمان منطقه ويژه ساماندهي به وضعيت پرداخت حقوق و دستمزد از طرف پيمانکاران طرف حساب به کارگران شاغل، طراحي و استقرار سيستم هاي نرم افزاري نوين و برگزاري جلسات و انجام فعاليتهاي مختلف مالي را عمده فعاليتهاي امور مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در ايام اخير دانست.

در ادامه جلسه رئيس محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي با اشاره به تقسيم بندي کارگروه انرژي به 4 کارگروه تخصصي آب، برق، گاز و کارگروه تخصصي برنامه ريزي گفت: اخيرا برنامه هاي نيم سال دوم سازمان در زمينه مديريت انرژي تدوين شده است و نکته حائز اهميت آنکه حضور نمايندگان تمامي ادارات سازمان در کارگروههاي تشکيل شده امر برنامه ريزي و ادامه کار را تسهيل نموده است.

فرزاد نژاد بهادري ، تراز نامه هر سازمان را گزارشي از عملکرد آن سازمان در بخشهاي مختلف انرژي خواند و گفت: مقايسه وضعيت انرژي در سازمان در سال جاري با ارقام مشابه آن در سال گذشته و پيش بيني اهداف و برنانه ها، بهبود از جمله مواردي است که در نتيجه گزارش تراز نامه سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي حاصل خواهد شد.

وي تهيه، تدوين و انتشار تراز نامه انرژي را بدون همکاري صميمانه تمامي ارکان سازمان، امري نشدني دانست و از تمامي مديران و کارشناسان دست اندرکار انرژي خواست تا اطلاعات دقيقي از ميزان دقيق مصارف انرژي را ارائه نمايند.

رئيس محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ادامه داد: انجام ارزيابي فني انرژي در سازمان، دستيابي به اطلاعات دقيق ميزان مصارف انرژي از قبيل آب، برق و سوخت در سازمان را از مهمترين پيش نيازهاي دستيابي به اين مهم دانست و اظهار داشت: تدوين اهداف و برنامه هاي مديريت انرژي سازمان منطقه ويژه براي سال 90 از مهمترين برنامه هاي ماست و مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال نزديک به 2000 نفر ساعت آموزش به کارشناسان و مديران در زمينه هاي مخلف انرژي خواهيم داد.
202

شناسه خبری: 8510

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو