واحد کلرآلکالي پتروشيمي اروند به توليد رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8621
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با تلاش شبانه روزي متخصصين توانمند داخلي از 12 الکترولايزر واحد کلرآلکالي پتروشيمي اروند (از مجتمع هاي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي) 5 الکترولايزر در خط توليد قرار گرفت.

به گزارش بنا (bena)، عبدالحسين بيات ، مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ، طي بازديدي از اتاق کنترل پتروشيمي اروند با تاکيد بر انجام بازرسي هاي مستمر از تحويل قسمت هاي مختلف پروژه در اين خصوص گفت: از کليه همکاران خود در اروند مي خواهم که تقويت فرهنگ بازرسي و هماهنگي کليه فعاليت ها با واحد ايمني را سرلوحه امور خود قرار داده و در اين موارد رعايت حساسيت هاي لازم را به کار گيرند.

معاون وزير نفت لزوم تسريع راه اندازي واحدهاي SPVC و EPVC را يادآور شد و در خصوص تامين منابع مالي اين پروژه افزود: از همه شما انتظار مي رود با مديريت صحيح منابع و هدايت آنان در مسير صحيح در جهت توليد ارزش افزوده براي صنعت و کشور تمامي تلاش خود را بکار ببريد.

ايرج معماريان، مدير عامل پتروشيمي اروند نيز در اين بازديد اظهار داشت: در حال حاضر با بهره گيري از توان توليد 5 الکترولايزر اين واحد حدود 3 و 8 دهم تن در ساعت کلر توليد مي گردد. علاوه بر اين 4 الکترولايزر ديگر آماده سرويس است و به ياري خدا براساس برنامه زمانبندي شده به زودي تمامي الکترولايزرهاي 12 گانه اين واحد به حداکثر توليد خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينکه پيش از اين واحد EDC با حداقل توان به توليد رسيده بود گفت: با توليد واحد کلرآلکالي و افزايش ظرفيت آن و همچنين هدايت آن به سمت واحد EDC ، اين واحد با توان بيشتري EDC توليد خواهد کرد.

معماريان اظهار داشت: هم اکنون در مرحله پايدار نمودن ميزان توليد هستيم و اميدوار هستيم که هر چه زودتر به پايداري توليد برسيم تا مراحل بعدي راه اندازي محقق گردد.

وي ميزان EDC توليد و ذخيره شده را 470 تن اعلام کرد که بخشي از آن براي خشک سازي واحد VCM استفاده خواهد شد و بخش ديگر نيز به مخازن پتروشيمي بندرامام منتقل خواهد شد.

معماريان همچنين از راه اندازي قريب الوقوع واحد SPVC خبر داد و گفت: در شرايطي که قسمت لاجيک راکتورهاي واحد SPVC دچار مشکل شده بود کارشناس خارجي سايت، پتروشيمي اروند را به مقصد کشور خود ترک کرد. لکن خوشبختانه اين بخش توسط کارشناسان داخلي رفع مشکل و تکميل گرديد و بخشي از آن هم تست شده که با ادامه اين روند به زودي واحد SPVC نيز راه اندازي خواهد شد./202

شناسه خبری: 8621

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو