منطقه ويژه سرخس برگ برنده مقابله با تحريم‌ها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8929
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت:‌ توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و رونق سرمايه‌گذاري‌ها در مناطق ويژه مرزي نظير سرخس مي‌تواند به عنوان برگ برنده مقابله با تحريم‌ها به شمار آيد.

به گزارش خبرنگار بنا(bena) محمد مهدي مروج‌الشريعه مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در جمع اعضاي کميسيون تعيين ارزش افزوده مرکز امور مناطق آزاد و وِيژه اقتصادي با بيان اين مطلب تصريح کرد: براي مقابله با تحريم‌ها بايد از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي مناطق مرزي براي گسترش تجارت و تبديل روابط اقتصادي با ساير کشورهاي همجوار و خصوصاً کشورهاي آسيايي بهره‌گرفت.

وي تصريح کرد:‌ منطقه ويژه اقتصادي سرخس به دليل برخورداري از موقعيت خاص ترانزيتي و همچنين بهره‌گيري از مخازن گاز و انرژي مي‌توان به عنوان يکي از برگ‌هاي برنده رويارويي با تحريم‌ها مطرح شود.

مروج‌الشريعه ادامه داد: مزيت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه ويژه اقتصادي سرخس با توجه به موقعيت خاص اين منطقه در زمينه سوخت و گاز مباحث مربوط به انرژي است.

وي گفت: ساير طرح‌هاي توسعه ارتباطات هوايي، جاده‌اي و ريلي اين منطقه با اتمام به کار شبکه ريلي اين منطقه عملياتي خواهد شد. تا کنون 32 کيلومتر ريل‌گذاري شده است و با همکاري راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران اميدواريم اين پروژه به اتمام برسد.

مروج‌الشريعه از افتتاح فاز اول نيروگاه گازي اين منطقه تا پايان امسال خبر داد و گفت: نيروگاه گازي منطقه ويژه اقتصادي سرخس با ظرفيت 100 مگاوات و سرمايه‌اي بيش از 56 ميليون يورو معادل 373 ميليارد ريال تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس تصريح کرد:‌ اين طرح با مشارکت سازمان منطقه ويژه اقتصادي سرخس به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به پتانسيل‌هاي اين منطقه گفت: با سرمايه‌گذاري روي پروژه‌‌هاي انرژي اين منطقه مي‌توانيم به توسعه هر چه بيشتر اين منطقه کمک کنيم و از هزينه‌هاي گزافي که در اين عرصه بر کشور تحميل مي‌شود را جلوگيري کنيم.

وي ادامه داد: اين منطقه توانايي توليد مشتقات گوگرد را دارد و مي‌توان با توسعه سرمايه‌گذاري‌ها در اين بخش علاوه توليد براي مصرف داخلي و به صادرات اين کالا نيز فکر کرد.

/208

شناسه خبری: 8929

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو