بازديد وزير اقتصاد خارجي آستاراخان روسيه از بندر شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9756
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
وزير ارتباطات بين الملل و اقتصاد خارجي آستاراخان روسيه در راس هيئتي از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کردند.

به گزارش بنا (bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، "دنيس الکساندرويچ آفاناسئف " را در اين ديدار نماينده وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه در آستاراخان ، رئيس دپارتمان حمل نقل بنادر وزارت صنايع ، ترابري و منابع طبيعي آستاراخان ، کنسوليار سرکنسولگري فدراسيون روسيه در رشت ، رئيس بخش بين الملل وزارت ارتباطات بين الملل و اقتصاد خارجي آستاراخان و ديپلمات سفارت روسيه در ايران همراهي مي کردند.

معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در اين بازديد به جايگاه مهم و استراتژيک بندر شهيد رجايي در منطقه اشاره کرد و گفت : اين بندر87 درصد عمليات کانتينري و حدود 60 درصد صادرات و واردات کشور را عهده دار است و از اين بابت به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران شناخته مي شود.

محمد علي سعيدي پور حجم عمليات انجام شده در بنادر استان را طي سال گذشته بيش از 80 ميليون تن عنوان کرد و پيش بيني کرد در سال جاري اين رقم 10 درصد افزايش يابد.

وي گفت بهره گيري از بيش 2 هزار و 237 کيلومتر مرز آبي ، 14 جزيره مهم و 70 بندر جايگاه اين استان را در بخش حمل و نقل دريايي ممتاز کرده است .

سعيدي پور در عين حال قرار گرفتن اين بندر را در مسير کريدور شمال – جنوب ، از ظرفيت هاي مهم بندر شهيد رجايي عنوان کرد.

وزير ارتباطات بين الملل و اقتصاد خارجي آستاراخان روسيه نيز در اين ديدار هدف از حضور خود در بندر شهيد رجايي را بازديد از امکانات اين بندر در جهت گسترش همکاريهاي دو جانبه عنوان کرد.

"دنيس الکساندرويچ آفاناسئف " گفت : جهت توسعه روابط ، برنامه ريزي صورت گرفته تا بتوانيم در بخش حمل و نقل کالا ، همکاريهاي دوجانبه را بيش از پيش توسعه دهيم.

وي خاطرنشان کرد : يکي از طرحها ، ترانزيت گوگرد از روسيه به کشورهاي حاشيه خليج فارس و خاورميانه از طريق بندر شهيد رجايي است که اين برنامه در راستاي بهره گيري بيشتر از کريدور شمال – جنوب است.200

شناسه خبری: 9756

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو