برگزاري همايش يک‌روزه مناطق ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9791
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون رئيس جمهور در نشست مديران عامل 23 منطقه ويژه اقتصادي جديد پيشنهاد کرد که همايش يک‌روزه مناطق ويژه اقتصادي با حضور وزراء،‌استانداران و فعالان بخش خصوصي برگزار شود.

به گزارش بنا(bena) حميد بقايي، با بيان اين مطلب ارتباطات مناطق ويژه اقتصادي جديد و قديمي را از ضرورت‌هاي جذب سرمايه‌گذاران خواند و بيان داشت:‌ براي ايجاد اين ارتباطات برگزاري جلسات منظم ماهانه يا فصلي براي آشنايي مديران مناطق ويژه اقتصادي با يکديگر و استفاده از تجارب مناطق قديمي ضروري است.

دبير شوراي هماهنگي مناطق ويژه و اقتصادي مهمترين مأموريت مناطق ويژه اقتصادي را جذب سرمايه‌گذاران خواند و اظهار داشت:‌ بايد تمام توان مناطق ويژه اقتصادي به جذب سرمايه‌گذاران به خصوص سرمايه‌گذاران خارجي معطوف شود و در اين رابطه حتي تشکيلاتي براي ساماندهي و نظارت بر برنامه‌هاي سرمايه‌گذاران خارجي از بدو ورود تا اتمام کارشان ايجاد شود.

بقايي حضور در نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي داخلي و خارجي را از ديگر ملزومات مناطق ويژه اقتصادي دانست و گفت: بسته‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق ويژه اقتصادي همانند مناطق آزاد بايد کاملاً آماده و قابل ارائه به سرمايه‌گذاران باشد و مسائل اداري آن‌ها نيز توسط مسوولين مناطق ويژه اقتصادي انجام شود تا سرمايه‌گذاران در پيچ‌ و خم‌هاي بوروکراسي اداري گرفتار نشوند.

وي خاطر نشان کرد:‌ با توجه به تجربه موفق مناطق آزاد در تعريف بسته‌هاي فرصت‌‌هاي سرمايه‌گذاري و ارائه در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، مناطق ويژه اقتصادي نيز مي‌توانند در اين رابطه اقدامي مشابه داشته باشند و فرصت سرمايه‌گذاري آن‌ها نيز به طور استاندارد تهيه شود تا در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد.

معاون رئيس جمهور توجه به عواملي کليدي و استراتژيک مناطق ويژه اقتصادي را نيز مهم دانست و بيان داشت: هنر ما اين است که اصلي‌ترين عنصر اقتصادي مناطق ويژه اقتصادي را تشخيص دهيم و تمام بسته‌هاي سرمايه‌گذاري را حول آن تعريف کنيم تا به منطقه تخصصي آن موضوع تبديل شود.

/202

شناسه خبری: 9791

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو