بازديد هيات ژاپني از مجتمع بندري امام خميني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9890
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير دوم سفارتخانه ژاپن به منظور آشنايي و ارزيابي ظرفيت هاي اقتصادي و بازرگاني استان خوزستان، از مجتمع بندري امام خميني(ره) بازديد و با مدير کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ديدار و مذاکره کرد.

به گزارش بنا(bena)، ابراهيم ايدني ، مدير کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در اين ديدار ضمن اشاره به توانمندهاي بنادر خوزستان در صادرات و واردات کالا و تأمين نياز کشور به کالا هاي اساسي ، بندر امام خميني(ره) را به لحاظ برخورداري از مزيت هايي نظير نزديکي به مراکز بزرگ جمعيتي و صنعتي کشور و قرار گرفتن در مسير ترانزيتي شمال – جنوب که زمينه ي مساعد جهت ترانزيت کشورهاي آسيانه ميانه و قفقاز را فراهم مي کند ، داراي موقعيتي کم نظير جهت سرمايه گذاري معرفي کرد .

وي همچنين با اشاره به نزديکي بنادر خوزستان با کشور عراق و حجم مبادلات بسيار بالا با اين کشور از طريق مرز خشکي افزود : بندر امام خميني (ره) موفق شده است به عنوان بندري با زير ساخت هاي توانمند و مجهز نقش مهمي را در ترانزيت فرآورده هاي نفتي کشور عراق ايفا کند .

ايدني همچنين همجواري اين مجتمع بندري با کشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله عربستان و قطر را از فرصت هاي اقتصادي بسيار مساعد براي بندرامام خميني(ره)جهت گسترش بيش از پيش مبادلات بارزگاني برشمرد.

طي اين ديدار دبير دوم و کارشناس بخش اقتصادي سفارتخانه ژاپن با اشاره با مشاهداتش طي سفرش به استان خوزستان ، بندر امام خميني (ره) را از جمله بنادر بزرگ ايران عنوان کرده و افزود : موقعيت ويژه و ممتاز بندر امام خميني (ره) ، بستر مساعدي را جهت گسترش ترانزيت با ديگر کشورهاي خاورميانه فراهم آورده است .

وي در جريان بازديدش از مجتمع بندري از بخش هاي مختلف آن از جمله اسکله هاي ترانزيت فرآورده هاي نفتي ، پايانه کالاي کانتينري و پايانه غلات ديدن کرد. 200


شناسه خبری: 9890

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو