پروژه‌هاي عمراني منطقه ويژه اقتصادي پيام افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9903
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
ظهر امروز با حضور دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي پروژه‌هاي عمراني منطقه ويژه اقتصادي پيام به منظور توسعه اين منطقه و جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي افتتاح شد.

به گزارش بنا(bena )، در اين بازديد ابتدا پست برق 63 کيلووات منطقه ويژه اقتصادي پيام افتتاح شد که با راه‌اندازي آن نه تنها برق اين منطقه بلکه برق شهرستان اطراف آن نيز تأمين خواهد شد.

کلنگ‌زني نيروگاه هاي سيمرغ نيروگستر و فاز دوم منطقه ويژه اقتصادي پيام با 56 هکتار و طرح احداث مولد توليد همزمان برق و حرارت chp از ديگر برنامه‌هاي حضور معاون رئيس جمهور در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام بود.

کاپيتان نوروزي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام در توضيح اهميت نيروگاه گازرساني سيمرغ نيروگستر در اين مراسم گفت: اين نيروگاه با سرمايه‌گذاري بالغ بر 70 تا 100 ميليارد تومان در طول يکسال آينده به اتمام خواهد رسيد و ارديبهشت ماه سال آينده فاز اول آن راه‌اندازي مي‌شود.

وي همچنين در مراسم کلنگ‌زني طرح احداث مولد توليد همزمان برق و حرارت chp سرمايه‌گذار اين طرح را شرکت الکترو پاوير البرز خواند و بيان داشت: اين نيروگاه داراي ظرفيت توليد 25 مگاوات انرژي برق و 18 مگاوات حرارت است که طي 18 ماه با 260 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري راه‌اندازي خواهد شد و با آغاز به کار آن 50 نفر به طور مستقيم اشتغالزايي مي‌شوند.

حميد بقايي، معاون رييس جمهور در ادامه بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام از شرکت رمزآسا توليد کننده آمبولانس و تجهيزات پزشکي اورژانس بازديد کرد و با مراحل مختلف توليد آمبولانس در اين شرکت آشنا شد.

بنا بر توضيح مسئولان اين شرکت روزانه دوازده دستگاه در حال حاضر در شرکت رمزآسا توليد مي‌شود و قابل افزايش به توليد 20 دستگاه در روز جهت ارائه به کليه مراکز درماني و اورژانس سراسر کشور و صادرات نيز خواهد بود.

بنا بر مطالعات دقيق و اطلاعات توليدات مشابه اين توليد در ساير کشورها، در حال حاضر شرکت رمزآسا به لحاظ توليد بزرگترين کارخانه توليد آمبولانس در سطح خاورميانه است که تجهيزات پزشکي داخل آن نيز توليد همين شرکت بوده و در زمان ساخت نصب مي‌شود.

اين شرکت در حال حاضر براي 80 پرسنل اشتغالزايي کرده است و توليدات آن در مقايسه با نمونه خارجي 50 درصد ارزانتر است.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در ادامه از هاب پستي منطقه ويژه اقتصادي پيام بازديد کرد.

اين هاب پستي که جهت تبديل شدن به هاب پستي خاورميانه ساخته شده است داراي يک سالن به وسعت 3600 متر مربع، ساختمان اداري به وسعت 240 متر مربع در دو طبقه، موتور خانه به وسعت 220 متر مربع و داراي 14 هزار متر مربع محوطه‌سازي، 5 دستگاه هواساز، 2 دستگاه چيلر که به ظرفيت 135 تن است.

بازديد از آشيانه و بخش‌هاي پروازي و تخليه و بارانداز کالا در منطقه ويژه اقتصادي پيام از ديگر برنامه‌هاي بازديد بقايي از منطقه ويژه اقتصادي پيام بود.

گفتني است بازديد بقايي از منطقه ويژه اقتصادي پيام در حاشيه سفر رياست جمهوري به استان البرز صورت گرفت.

/202

شناسه خبری: 9903

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو