قابليت‌ منطقه ويژه پيام براي تبديل شدن به منطقه آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9906
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام اين منطقه را با توجه به سوابق طولاني و تخصصي در حوزه‌هاي مختلف داراي قابليت‌هايي براي تبديل شدن به منطقه آزاد تجاري صنعتي دانست.

به گزارش بنا(bena) حميد بقايي، معاون رئيس جمهور در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام اين منطقه را داراي قابليت‌هايي مانند فرودگاه و امکانات زيرساختي مناسب خواند و گفت: امروز در بازديدي که از کارخانجات‌،‌ صنايع‌ و پروژه‌هاي اين منطقه داشتيم در ارتباط با بحث‌هاي قانوني آن بررسي و گفتگو نيز کرديم.

وي در ارتباط با بحث‌هاي قانوني در منطقه ويژه اقتصادي پيام اظهار داشت: در حال حاضر اين منطقه ويژه اقتصادي خاص است و شايد بتوانيم آنرا به منظور حضور تمام صنايع‌ و مشاغل مورد نياز تبديل به يک منطقه ويژه اقتصادي عام کنيم.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي تصريح کرد: اگر ما بتوانيم صنايع‌ مختلف را براي آمدن به اينجا تشويق و ترغيب کنيم مي‌توانيم با توجه به نزديکي اين منطقه به خط راه‌‌آهن اصلي مصوبات آن را براي اتصال به راه‌آهن سراسري داشته باشيم و در رابطه با تبديل آن به منطقه آزاد فعاليت کنيم.

بقايي تصريح کرد: ما در صدد هستيم حضور بخش خصوصي را در اين منطقه پررنگ‌تر کنيم که در اين رابطه دو راهکار وجود دارد يا اين منطقه تبديل به منطقه آزاد شود که در اين صورت با وجود دولتي بودن اختيارات عمل بيشتري خواهد داشت و يا اينکه از حالت دولتي خارج شده و مثل تعدادي ديگر از مناطق ويژه اقتصادي متولي آن بخش خصوصي شده و يا نهادهاي عمومي باشند تا دستشان براي اجراي عمليات بازتر باشد در مجموع به اين ترتيب سهام دولت تا 51 درصد کاهش پيدا خواهد کرد.

/202

شناسه خبری: 9906

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو