صنايع تبديلات گازي در منطقه ويژه اقتصادي لامرد مستقر مي شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9921
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
صنايع تبديلات گازي، سيمان، آلومينيوم، آلومينا و فولاد با توجه به دسترسي آسان و سريع به ذخاير عظيم گاز در پارس جنوبي در منطقه ويژه اقتصادي لامرد مستقر مي شوند.

عباس شکرپور، مجري طرح منطقه ويژه اقتصادي لامرد، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: در حال حاضر سايت مذکور به طور کامل به تصرف درآمده و مراحل تملک ، فنس کشي گمرکي و جاده پيراموني آن نيز رو به اتمام است.

وي با اشاره به اتمام شبکه فيبرنوري تا دروازه هاي ورودي منطقه ويژه اقتصادي لامرد و پيگيري هاي لازم در اخذ انشعابات آب ، برق و گاز در رابطه با قابليتهاي منطقه ويژه اقتصادي لامرد تصريح کرد : با توجه به احداث بندر پارسيان در منطقه ويژه اقتصادي پارسيان که مانند منطقه ويژه اقتصادي لامرد تحت مديريت واحد سازمان ايميدرو است و در صد کيلومتري يکديگر واقع شده اند ، صادرات و واردات در اين مناطق به راحتي و با حداقل هزينه ممکن شده است.

مجري طرح منطقه ويژه اقتصادي لامرد افزود : ايجاد ارزش افزوده در قيمت تمام شده گاز و تبديلات گازي از جمله دستاوردهاي صنايع انرژي بر در اين منطقه است همچنين سهم انرژي مصرفي در هزينه تمام شده محصول نهايي نسبت به ديگر عوامل توليد و در مقايسه با ساير صنايع رقم قابل توجيهي است.

وي خاطر نشان کرد : مجموعه عوامل و امتيازات منطقه ويژه اقتصادي لامرد قابليت سود دهي فراوان براي سرمايه گذاري را در حد بسيار مطلوب افزايش مي دهد که اميد است با حضور به موقع سرمايه گذاران داخلي و خارجي اين قابليتهاي بالقوه بالفعل شود.

گفتني است شهرستان لامرد در جنوبي ترين نقطه استان فارس و منطقه ويژه اقتصادي لامرد با 9 هزار و 800 هکتار وسعت در شمال شهر لامرد و همجوار با محور مواصلاتي لامرد – شيراز و به فاصله 4 کيلومتري فرودگاه بين المللي لامرد و فاصله يکصد کيلومتري از خليج فارس واقع شده است.

202

شناسه خبری: 9921

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو