صنايع معدني و تبديلي کشاورزي، محوريت کار در منطقه ويژه رفسنجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9995
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان در نخستين نشست مطبوعاتي خود محوريت کار در منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان را با صنايع معدني و تبديلي کشاورزي اعلام کرد.

به گزارش بنا (bena) سيد حميد رضا توحيدي صبح امروز در جمع خبرنگاران تصريح کرد: در منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان محوريت کار با صنايع معدني و تبديلي کشاورزي است و از آن جا که در اين مناطق تشريفات گمرکي انجام نمي شود و اين مناطق مشمول قوانين متروکه شدن نمي شوند و از پرداخت عوارض معافند،آئين نامه مخصوص به خود دارند و تابع قانون کار نيستند و اختيار صدور مجوز با مديريت منطقه است.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان در ادامه گفت: مسئولان استان و مديران شرکت مس رفسنجان بايستي براي توسعه استان، در جهت حمايت و تقويت منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان، گام بردارند.

وي افزود: در حال حاضر 39 منطقه ويژه اقتصادي در کشور فعال و 17 منطقه نيز در حال اخذ مجوز هستند که اين امر بيانگر اين است که يک نگرش خاصي پيرامون مناطق ويژه اقتصادي در سال هاي اخير در کشور رقم خورده است.

وي اضافه کرد: منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان از مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري به استان کرمان بوده که پس از مصوب شدن در مجلس شوراي اسلامي،در سال جاري مجوز آن صادر شد.

توحيدي خاطر نشان کرد:سازمان مسئول منطقه اين طرح، شرکت زرينه مس و سهامدار عمده ي آن صندوق بازنشستگي مس است و انتظار مي رفت شرکت سرمايه گذاري مس در اين منطقه سرمايه گذاري کند که متاسفانه اين اتفاق نيفتاد ومتوليان شرکت سرمايه گذاري نيز بيشتر مايلند در بازار بورس و سهام سرمايه گذاري کنند در حالي که از نظر ما اولويت با توليد و اشتغال است.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان متذکر شد: شرکت مس که در منطقه فعال است مي تواند بهترين پشتيبان طرح هاي منطقه ويژه باشد که تاکنون قدمي برنداشته هر چند که عوارض و آلودگي هاي زيست محيطي مجتمع مس سرچشمه نصيب مردم منطقه مي شود.

توحيدي افزود: در اين مناطق همچنين کالاهاي توليدي به ميزان ارزش افزوده، از ماليات معافند و انتقال دانش و تکنولوژي نيز از ميزان گمرکي کالا مي کاهد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان اضافه کرد: رفسنجان در سال، سه هزار ميليارد تومان درآمد حاصله از بخش صنعت و کشاورزي دارد که بايد از اين پتانسيل، در منطقه بهره برداري کرد و در امور توليدي به کار گرفت.

وي افزود: در جايي که سالانه سه هزار ميليارد تومان سرمايه توليد مي شود، نياز به سرمايه گذاري خارجي نداريم و ورود بخش خصوصي نيز کار را بيمه مي کند.

توحيدي گفت: برنامه مطالعات و فاز يک منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان در زميني به وسعت 700 هکتار در بيست کيلومتري رفسنجان آغاز شده و فاز دو و اجرايي در 200 هکتار دنبال مي شود و اهداف صنعتي، انبارداري،خدمات و مسکوني –تفريحي در دستور کار است.

وي افزود: توزيع بسته هاي سرمايه گذاري براي آشنايي سرمايه گذاران از ديگر برنامه هاي ما خواهد بود.

توحيدي خواستار توجه و حساسيت مديران استان نسبت به اين منطقه گرديد و افزود:با توجه به کم آبي و خشکسالي هاي اخير، بايد به سمت و سوي صنعتي شدن برويم و انتظار داريم ستادي در استانداري با حضور استاندار براي جذب سرمايه گذار و ديگر حمايت ها تشکيل شود چرا که استان کرمان قابليت هاي زيادي دارد و مي تواند در سطح کشور مطرح باشد.200

شناسه خبری: 9995

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو