به مناسبت روز جهانی کودک در 16 مهرماه؛

بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و موزه ژئوپارک قشم رایگان شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بازدید رایگان موزه‌ ژئوپارک و اماکن تحت‌پوشش این سازمان به مناسبت 16 مهرماه روز جهانی کودک، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با بیان این مطلب گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد با همکاری مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، بازدید از اماکن تاریخی ـ فرهنگی و گردشگری جزیره را به منظور بزرگداشت روز جهانی کودک در تاریخ دوشنبه  ۱۶ مهر ماه رایگان اعلام کرده است.
جعفری حسینی افزود: کودکان سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند و حفظ تاریخ، آداب، رسوم و سنت های کشور در گرو آشنایی و انتقال مفاهیم فرهنگی به آنان است.
وی با تاکید بر این مطلب که دوران کودکی یکی از مهم ترین دوران زندگی است، گفت: برداشت صحیح کودکان از شناخت فرهنگ و تاریخ هر منطقه باعث حفظ و ماندگاری جایگاه دقیق میراث مردمی در آینده اجتماعی می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کودکان برای آنکه هویت یابی کنند، باید بدانند از کجا آمده اند، چه تاریخی دارند و گذشتگان برای آن ها چه میراثی به جا نهاده اند. کودکان به کمک آگاهی از تاریخ و سنت های خود می توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کنند و بدانند که امروز از دیروز شکل گرفته است و از حال برای ساختن آینده درس بگیرند.
گفتنی است، قلعه پرتغالي ها، غارهای خوربس، اکوموزه لافت، موزه مردم شناسی لافت، موزه ژئوپارک، دره ستاره ها، از جمله اماکن و مراکز تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مدیریت جهانی ژئوپارک جهانی قشم هستند.

جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و دارا بودن ظرفیت های ارزشمند گردشگری در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.