برگزاری آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44678
ساعت 14:14 چهارشنبه 29 آذر 1396
آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر به مناسبت هفته پژوهش در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این آیین که با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد ارس و فعالان حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، از شرکت های برتر و پژوهشگران برگزیده تجلیل به عمل آمد.
سرپرست طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس، در ابتدای این آیین گفت: کاربردی کردن علم و دانش برای شرکت های دانش بنیان ضروری است و ایده هایی که قابلیت تجاری سازی و کاربردی کردن دارند، باید در اولویت باشند.
جعفر ملکی تصریح کرد: با توجه به حضور صنایع متنوع در ارس، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نیازهای صنعت منطقه را شناسایی کرده و برای رفع این نیازها تلاش کنند.
سرپرست مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس نیز در این آیین ضمن اشاره به آمار شرکت های فناور و دانش بنیان ارس، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس رشد 400 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده است و این منطقه به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه فناوری انتخاب شده است.
پریسا بهلولی افزود: در ادامه حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش داریم تا صندوق پژوهش و فناوری را در منطقه آزاد ارس دایر کنیم و این اتفاق برای اولین بار در شمالغرب کشور روی می دهد.
وی در زمینه موفقیت های یک سال اخیر منطقه آزاد ارس در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: تاسیس مرکز رشد، تعیین بسته های حمایتی و حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه های مختلف از جمله اقدامات مثبت این منطقه در حوزه دانش بنیان هاست.
در ادامه آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر ارس نیز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولان این سازمان و روسای دانشگاه های مستقر در ارس از شرکت های برتر دانش بنیان و پژوهشگران برگزیده تقدیر شد.
سه شرکت حائز عنوان در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، شامل شرکت های آذر کیمیا خاتم، آرمان تایماز ارس و اروند ابتکار پیشرو ارس در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین شرکت های برج بارو و مسیر پویا جویان ارس نیز به دلیل رونمایی از محصول جدید خود در نمایشگاه مذکور مورد تقدیر قرار گرفتند.
شهرام اباذرلو، حسن قصابی، جواد کاموسی، حمید الهامی و حسن عباسی نیز در ادامه این آیین به عنوان پژوهشگران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
از آیدین نصرتی به عنوان محقق و پژوهشگر جوان منطقه آزاد ارس نیز در پایان این مراسم تقدیر به عمل آمد. این محقق جوان به تازگی از محصول جدید خود با عنوان مواد ضدآب رونمایی کرده و در زلزله اخیر غرب کشور نیز این مواد برای ضدآب کردن چادرهای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

شناسه خبری: 44678

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟