برگزاری نشست هم اندیشی توسعه گردشگری دریایی در بندر نوشهر

نماینده مردم شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احداث راه دسترسی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر تأکید کرد.


به گزارش فرینا،  قاسم احمدی در نشست هم اندیشی مسئولان اجرایی شهرستان نوشهر برای توسعه گردشگری دریایی و اجرای پروژه های ساحلی شهری که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: همه ما باید تلاش کنیم این پروژه مهم و حیاتی هر چه زودتر عملیاتی شود تا مردم منطقه از نتایج آن بهره مند شوند.

احمدی هدف از برگزاری این نشست را ارتباط هر چه بیشتر بین شهر و بندر و هم اندیشی برای توسعه همه جانبه شهرستان نوشهر بر شمرد.

براساس این گزارش مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نیز در ابتدای این نشست، با بیان اینکه رویکرد جدی دولت توسعه گردشگری دریایی است بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش تأکید کرد.

محمد تقی انزان پور با اشاره اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه گردشگری دریایی افزود:مطالعات شناسایی و جانمایی مکان ها و مسیر های مناسب گردشگری دریایی در سواحل استان، از سوی این اداره کل و با همکاری مشاور بخش خصوصی در سال گذشته انجام شد.

انزان پور با اشاره به ضرورت تعامل هر چه بیشتر بین بندر و شهر نوشهر و لزوم همسو شدن پروژه های مشترک شهری و بندری در حوزه گردشگری دریایی گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای منطقه خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، احداث سامانه رسوب گیر بندر نوشهر را از مهم ترین طرح های توسعه ای در دست اقدام برشمرد و افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح ۱۴هکتار زمین استحصال خواهد شد که قابلیت تجاری و گردشگری مناسبی برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

در ادامه صفر نژاد فرماندار شهرستان نوشهر نیز گردشگری را مهمترین اولویت مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بر شمرد و گفت: متأسفانه علیرغم تلاش های زیادی که در راستای آزاد سازی سواحل محدوده شهرستان در سال های اخیر صورت گرفته است هنوز بسیاری از مناطق زیبای ساحلی در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

همچنین در این نشست، طرح گردشگری ساحلی ارائه شده توسط مشاور بخش خصوصی با حضور نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت، مدیران کل بنادر و دریانوردی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان (نوشهر)،فرماندار، اعضای شورای اسلامی و شهردار نوشهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو