معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم به ویتنامی ها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری در جزیره به ویتنامی ها، پتروشیمی، شیلات و کشاورزی را جزو مهمترین ظرفیت های جزیره در جذب سرمایه گذاران خارجی دانست.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست با هیات تجاری ویتنامی گفت: هم اکنون دو هزار هکتار زمین برای فعالیت در زمینه  پرورش میگو اختصاص داده شده و طبق پیش بینی ها  میزان تولید این محصول به بیش از 15 هزارتن در سال خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین بخش تولید ماهی در قفس با ظرفیت 500 تن فعال شده و  بسترهای افزایش این ظرفیت به 85 هزارتن در سال در حال آماده سازی است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در حوزه کشاورزی عملیات تحقیقاتی با همکاری کشور اسپانیا به منظور کشت گیاهان سازگار با آب و هوای جزیره قشم در حال انجام است.
وی با تاکید بر ظرفیت ارزنده جزیره قشم در حوزه پتروشیمی، ابراز داشت: وجود 17 میدان هیدروکربنی در محدوده جزیره و فعالیت دو میدان نفتی با ظرفیت تولید 18 هزار بشکه نفت، قشم را به یکی از مناطق مهم در حوزه گاز و پتروشیمی تبدیل کرده و با توافقات صورت گرفته با دولت جمهوری اسلامی ایران، آماده تغذیه واحدهای پتروشیمی سرزمین اصلی هستیم.
شایان ذکر است، در این نشست صالح ادیب زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ویتنام، محمد آشوری نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مسعود هندیان مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان،صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، شیخ محمد صالح امینی از معتمدین و عالمان جزیره قشم به همراه تنی چند از مسئولین استانی و سازمان منطقه آزاد قشم، حضور داشتند.
 چان وان چی رییس شورای تجارت ویتنام- ایران و رییس هیئت مدیره شرکت پارس گامان قشم به همراه مدیران شرکت های معتبری چون شرکت تولیدی سرمایه گذاری مین فو فعال در حوزه پتروشیمی، شرکت اسموسا فعال در زمینه تولید مواد پتروشیمی و شرکت AHA که در حوزه تولید مصالح ساختمانی، با حضور در این نشست با بخش های مختلف  ظرفیت های سرمایه گذاری در این جزیره آشنا شده و علاقه مندی خود را به سرمایه گذاری در حوزه های پتروشیمی و شیلات ابراز کردند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو