افزایش 5 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی در ماهشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: از میان طرح های107گانه آینده صنعت پتروشیمی ۹ طرح در منطقه ماهشهر است که بعد از راه اندازی ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت اضافه خواهد کرد.

به گزارش فرینا، سید امید شهیدی نیا در مورد برنامه‌های آتی  این منطقه افزود: در سال جاری ۱۲ تفاهم‌نامه برای ایجاد طرحهای میانی و پایین دستی پتروشیمی منعقد شده است که در زمین های موجود منطقه جانمایی خواهد شد. محصولات این طرح‌ها بیشتر در زنجیره پروپیلن و متانول خواهد بود و درصورت پیشرفت مطابق برنامه تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سرمایه‌گذاری کل این طرح‌ها ۲.۵ میلیارد دلار است و برای ۱۷۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می کند

شهیدی نیا گفت: در حال حاضر ۲۷ طرح در حال ساخت منطقه ویژه ماهشهر پیشرفت فیزیکی خوبی داشته‌اند و این طرحها نیز با ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری آغاز شده و انتظار می رود حدود ۲۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد کند.

وی در مورد طرح های توسعه ای فاز دوم ماهشهر افزود:  از بین ۱۰۷ طرح آینده صنعت پتروشیمی ۹ طرح در منطقه ویژه ماهشهر خواهد بود که بعد از راه اندازی ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد برنامه‌های این مرکز در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ۲۰ طرح برای تولید در صنایع پایین دستی پتروشیمی آماده کردیم که سرمایه‌گذارانی که مراجعه می کنند به آنها ارائه خواهد شد و نمایشگاه فرصت خوبی است که اطلاعات امکان واگذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

همچنین در حوزه توانمند سازیHSE در منطقه ماهشهر با چند شرکت خارجی جلساتی در خلال روزهای نمایشگاه برگزار خواهد شد و با توجه به اقدامات سال گذشته در زمینه آموزش و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران امیدواریم در حاشیه نمایشگاه به این امر پرداخته و توان خود را در زمینه HSE ارتقا دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو