120 بانوی فعال امور مذهبی مساجد کیش تجلیل شدند

آیین جشن استقبال از ماه مبارک رمضان با تجلیل از 120 بانوی فعال امور دینی مساجد جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، در این آیین جشن با حضور امام جمعه کیش، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد و جمعی از مسوولان از بانوانی که در ماه مبارک رمضان سال گذشته امور فرهنگی و مذهبی ویژه بانوان در مساجد جزیره کیش را عهده داشتند با اهدای جوایزی تقدیر شد.
امام جمعه جزیره کیش در این آیین جشن گفت: رمضان ماه پربرکتی است که باید از ظرفیت معنوی آن استفاده لازم را برداشت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده افزود: رمضان سرشار از برکاتی است که رسول اکرم در این باره فرمودند که اگر مردم می دانستند این ماه چقدر فضیلت دارد ، آرزو می کردند به جای یک ماه ، تمام سال رمضان باشد.
وی اظهار کرد: رمضان ماهی است که کتاب های بزرگ آسمانی قرآن کریم، انجیل ، تورات، زبور حضرت داوود و صحف حضرت ابراهیم برای هدایت انسانها نازل شده است.
حسن زاده گفت: این مهم نشان می دهد که این ماه از ماههای هدایت گر انسانها به سوی بهشت است و از این فرصت نورانی باید استفاده کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با اشاره به اهمیت برجسته ماه مبارک رمضان گفت: رمضان تنها ماهی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.
سعید پورعلی افزود: خداوند در این ماه قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ نبی مکرم اسلام را برای هدایت بشر نازل کرد تا معیاری برای سنجش باشد حق و باطل باشد.
وی اظهار کرد: از مهمترین فضیلت های این ماه این است که انسان با دوری از نیازهای جسمی و ظاهری و تسلط بر اختیار نه غرایض در برابر گناهان دچار سستی نمی شود.
پورعلی گفت: اگر ما در این ماه پر بار لب از طعام و شراب ببندیم، بدون تردید بر سر سفره ضیافت نور الهی خواهیم نشست و لذا باید نورخواهی پیشه اصلی ما در این ماه باشد.
در پایان این مراسم که با مولودی خوانی همراه بود، هشت فقره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 4 فقره کمک هزینه سفر به کربلای معلی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این جشن اهدا شد.

برچسب ها : جزیره کیش
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو