سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند

معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت:در پنج سال اخیر، 66هزار میلیارد ریال در بخش صنایع منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فرینا به نقل از مانا، سیدعلی موسوی با اشاره به سرمایه گذاری 66هزار میلیارد ریالی در بخش صنایع منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با این حجم سرمایه گذاری ، بیش از 13هزار فرصت شغلی در 166 واحد صنعتی ایجاد شده است.
وی افزود: هم اکنون شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان با یک 1100هکتاری به عنوان قطب صنعتی خوزستان به شمار می روندو همچنین منطقه آزاد اروند با توجه به دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی، ظرفیت زیادی در صنایع دریایی و کشتی سازی دارد.
معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با بیان اینکه وضعیت صنعت در منطقه آزاد اروند نسبت به دیگر مناطق آزاد بسیار مناسب تراست ، خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشوررتبه هفتم را در صنعت دارد.
موسوی با اشاره به جذابیت های منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در صنایع صادرات محور تصریح کرد: دسترسی به بازار عراق و داشتن مرزهای زمینی و دریایی با این کشور شرایط بسیار خوبی برای صادرات کالاهای صنعتی در منطقه آزاد اروند فراهم کرده است.
وی به صادرات نزدیک به یک میلیارد دلار کالا از منطقه آزاد اروند به عراق در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: این منطقه مزیت های مناسبی در ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به عراق و کشورهای شرق مدیترانه دارد.
موسوی همچنین از اتصال خط گاز ایران به بندر بصره از طریق منطقه آزاد اروند در آینده نزدیک خبر داد.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت خود را در پهنه ای به وسعت 17هزار و 500هکتار در محدوده شهرهای بندری خرمشهر، آبادان و سواحل اروند شروع کرد اما در سال 1392محدوده این منطقه با دستور رئیس جمهوری به دو برابر افزایش یافت.
تاکنون شرکت هایی از کره جنوبی، چین، عراق، امارات متحده عربی، کویت، قطر و عمان در بخش های کشتیرانی، گردشگری، صنعت منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو