توسعه زیرساخت های عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

ده ها پروژه بزرگ عمرانی به منظور توسعه زیرساخت ها و افزایش پتانسیل جذب سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پیام در حال اجرا است.

به گزارش فرینا، با تدوین طرح جامع فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام و مشخص شدن چشم انداز ۲۰سال آینده، در اجرای پروژه های عمرانی پیام انقلاب چشمگیری صورت گرفته و پروژه های بزرگی در این منطقه در حال اجراست، به طوری که می توان ادعا کرد در شرایط اقتصادی فعلی کشور، در کمتر نقطه ای از کشور ، این حجم از فعالیت عمرانی همزمان در حال اجرا است.

یکی از پروژه های مهم عمرانی اجرا شده در سال گذشته، ایجاد اولین شهرک صنعتی تخصصی حوزه ICT در پیام بوده است.

با ابلاغ سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشخص شدن نقش پیام در توسعه اقتصاد دیجیتال و انتخاب پیام به عنوان کریدور فاوا کشور، پروژه آماده سازی زیرساخت های فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی پیام در حدود ۲۰ هکتار از اراضی پیام اجرا شده و بعنوان اولین شهرک تخصصی صنایع ICT و دانش بنیان به سرمایه گذاران این حوزه واگذار شده و بر اساس طرح جامع تدوین شده، شهر بین المللی ICT در زمینی به وسعت ۳۵۰ هکتار تاسیس خواهد شد.

علاوه بر اجرای این طرح عمرانی، احداث بلوار شاخص شرکت پیام با عرض ۹۰ متر جهت ایجاد دسترسی به اراضی ۳۶۰۰ هکتاری پیام از دیگر پروژه های مهم عمرانی است که برای توسعه منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.


در حوزه فرودگاهی نیز پروژه های متعدد عمرانی در حال اجراست که از مهم ترین آنها می توان به احداث و تجهیز ترمینال مسافری به وسعت ۶۰۰۰ متر، ترمیم و بهسازی باند و عوامل پروازی، احداث پارکینگ خودرو میافرین به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع، احداث سوله آشیانه پرواز به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع، بهسازی برج مراقب پرواز و خرید و نصب تجهیزات به روز روشنایی باند و سطوح پروازی اشاره کرد.

از دیگر پروژه های عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی نیز می توان به احداث دو سوله انبار هر کدام به متراژ ۴۱۲۸ متر مربع، اجرای سیستم تامین و انتقال آب مصرفی و اجرای دیوار پیش ساخته بتنی به طول ۷ کیلومتر اشاره کرد.


علاوه بر پروژه های فوق الذکر، ده ها طرح کوچک و متوسط عمرانی از ابتدای سال ۹۶ در پیام عملیاتی شده که علاوه بر توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام، فعالیت سرمایه گذاران در این منطقه را تسهیل نموده و با نهایی شدن این پروژه ها و بر اساس طرح جامع تدوین شده، شهر فرودگاهی فناوری های نوین پیام در این منطقه شکل خواهد گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.