با برقی شدن خط آهن گرمسار ـ اینچه‌برون صورت می‌گیرد؛

افزایش ظرفیت انتقال بار از بندر امیرآباد به 10 میلیون تن

استاندار مازندران با اشاره به آغاز عملیات برقی شدن خط‌آهن گرمسار ـ اینچه‌برون گفت: با برقی شدن این خط آهن ظرفیت انتقال بار از 2/5 میلیون تن به بیش از 10 میلیون تن و سرعت از 60 کیلومتر به 120 کیلومتر خواهد رسید که بندر امیرآباد هم در این زمینه سهم بسزایی خواهد داشت.

به گزارش فرینا، محمد اسلامی بندر امیرآباد را دروازه کریدور شمال و جنوب خواند و افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا رونق همه جانبه‌ای از مسیر دریا برای مازندران فراهم شود.

اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی با پس کرانه مناسب و قابلیت اتصال به راه‌آهن ظرفیت بالایی برای تبادلات اقتصادی دارد.

وی دریانوردی را مقصد گردشگری دانست و افزود:‌ اقتصاد دریا محور باید تقویت شود و بندر امیرآباد آماده جلب و جذب سرمایه‌گذاری است.

استاندار مازندران رشد 59 درصدی تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد در سال جاری را امیدبخش خواند و گفت: افزایش سهم بار برای بندر با تیم موجود شدنی است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با ارائه گزارش گفت: بندر امیرآباد به عنوان سومین بندر به لحاظ وسعت و تنها بندر نسل سوم کشور است که با قابلیت پهلودهی کشتی با تناژ 6500 تن از ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری 7/5 میلیون تن در سال با 15 پست اسکله برخوردار است.

سیاوش رضوانی با اشاره به سهم 98 درصدی بندر امیرآباد از صادرات بنادر مازندران افزود: 61 درصد از صادرات کالا در بنادر شمال کشور از این پس انجام می‌شود.

رضوانی سرمایه‌گذاری ایجاد شده در این بندر را در بخش دولتی 6 هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را 12 هزار و 479 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای‌خزر تعداد اسکله‌های این بندر را در فاز نهایی 24 پست و ظرفیت نهایی آن را نیز 1‍8 میلیون تن در سال عنوان کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.