لزوم تقویت فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه دوغارون

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با حضور در دفترکار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و رسولیان مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در این نشست گفت: برگزاری این نشست حاکی از تداوم حمایت ها و پشتیبانی استاندار محترم و مجموعه استانداری از برنامه ها و رویکردهای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.
فرامرز سلطانی گفت: حدود 90درصد مبادلات اقتصادی که در مرز و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حال جریان است در حوزه تجارت و ترانزیت کالا و بوسیله حدود 500 دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور بوده که با توجه به مباحث و مشکلاتی که کشور افغانستان با آن درگیر است لزوم تقویت فعالیت های اقتصادی و ایجاد و فعال سازی واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بصورت مشترک با سرمایه گذاران افغانستانی احساس می شود.
سلطانی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را در بخش تولید، ترانزیت و ترانشیپ سوخت و ایجاد و احداث مخازن سوخت و  پالایشگاه های بخش خصوصی بسیار مستعد دانست و گفت: ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه ویژه نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر از وضع موجود در این حوزه است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: در حال بررسی راهکار و روشی هستیم تا بتوانیم نیاز زمین بخشی از متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی را با استقرار در شهرک صنعتی تایباد که بخش عمده اراضی آن در زمین های مصوب 8700هکتاری منطقه ویژه واقع شده است، مرتفع نماییم.

*منطقه ویژه اقتصادی دوغارون دارای جایگاهی ملی است

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به جایگاه ملی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و اهمیت این معبر و ظرفیت بالای آن در روابط تجاری دو کشور بر ایجاد هرچه سریعتر زیرساخت های لازم برای ارتقای این منطقه تاکید کرد.

میرزایی گفت: به منظور کمک به توسعه اقتصادی استان، حمایت از مردم مرزنشین و فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بومیان منطقه استانداری حمایت های لازم را خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.