بازدید مدیر بنادر جمهوری آذربایجان از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

مدیر بنادر جمهوری آذربایجان و هیئت همراه، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بازدید کردند.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه این بازدید مدیر بنادر جمهوری آذربایجان از بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: دیدار و بازدید امروز نشان‌دهنده تعامل و همکاری تنگاتنگ دو کشور ایران و آذربایجان است که امیدواریم این همکاری هچنان مستمر بوده و ادامه داشته باشد.
 حسین چراغی با اشاره به اینکه با تکمیل کریدور شمال و جنوب شاهد توسعه اقتصادی منطقه و کشور خواهیم بود افزود: بارانداز ریلی آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از پتانسیل‌های ممتاز این شهرستان است که بایستی از این امتیاز به‌نحو احسن استفاده کرد.
 چراغی با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی را با سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان برقرار کرده ایم گفت: با توجه به نزدیکی بندر آستارا به کشورهای حاشیه دریای خزر و اللخصوص بنادر جمهوری آذربایجان می‌توانیم تا حدود زیادی به حوزه اقتصادی و حمل و نقل بین دو کشور رونق ببخشیم.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از بنادر مهم در حوزه صادرات و واردات کالاهای مختلف است افزود: با توجه به اینکه بندر آستارا محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است در آینده نزدیک می‌تواند نقش راهبردی مهمی در منطقه داشته باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه روابط ایران با جمهوری آذربایجان در حوزه بندری و دریایی روز به روز در حال افزایش است گفت: در راستای افزایش توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو