مرز بین المللی شلمچه میزبان هزاران دلداده اباعبدالله

اربعین اوج دلدادگی محبان ابا عبدالله(ع) است. نمایشی از شکوه و عظمت یک حضور عظیم و میلیونی از قومیت ها و نژادهای متفاوت، با گویش ها و زبان های مختلف که همگی زیر لوای اهل بیت(ع) گرد هم آمده تا از مرزی واحد رهسپار مقصدی واحد شوند.

امروز منطقه آزاد اروند به ویژه مرز بین المللی شلمچه میزبان هزاران هزار دلداده ای است که از این مسیر رهسپار عتبات می شوند تا عرض ادبی به ساحت ملکوتی آقا اباعبدالله (ع) و شهدای دشت نینوا داشته باشند.

امروز به مدد حب حسین مرزها از میان برداشته شده اند و مرز بین الملی شلمچه نیز به عنوان مرز انحصاری تردد اتباع غیر ایرانی به گذرگاهی برای تجمع و عبور شیعیان از  سراسر جهان تبدیل شده است.

سازمان منطقه آزاد اروند در راستای عرض ارادت به اهل بیت(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا تصویری زیبا و دلنشین از حرکت با شکوه اربعین به جهانیان عرضه کند. این سازمان بر حسب وظیفه حاکمیتی که بر عهده دارد با توکل بر پرودگار سبحان تلاش کرده تا بستری مناسب برای رفاه و امنیت حداکثری زائرانی که قصد گذر از مرز شلمچه را دارند فراهم سازد و گذری خاطره انگیز و بدون مشکل را برای زوار حسینی رقم بزند. در همین راستا اقدامات مختلفی همچون فراهم سازی زیرساخت ها اعم از بهسازی مسیرها و ایجاد مسیرهای مواصلاتی ایمن برای تردد، کمک به مواکب برای خدمات رسانی بدون دغدغه و پشیبانی مالی از ستاد اربعین خرمشهر انجام داده است.

در شرایط بحرانی امروز که تامین امنیت منطقه اولویت نخست برای فراهم سازی بستر مناسب جهت گذر زائران محسوب می شود؛ منطقه آزاد اروند نیز با اولویت بخشی به تامین امنیت زائران، تدابیر امنیتی خاصی را با استفاده از کادر حراست آموزش دیده خود و کمک به نیروهای امنیتی در مرز شلمچه اعمال کرده و با هماهنگی شورای تامین منطقه در راستای تامین حداکثری امنیت مرز گام برداشته است.

سازمان منطقه آزاد اروند همچنین به فعالیت در منطقه بسنده نکرده و با فراهم سازی امکانات در آن سوی مرز، خدمات رسانی به زوار را به کشور عراق نیز بسط داده است. ساخت پارکینگ به مساحت سه هزار متر مربع، بهسازی راه های مواصلاتی در عراق،  ایجاد ۴۰ گیت گذر و تامین آب و برق در شلمچه عراق گوشه ای از این قبل اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند است. امید است به حول و قوه الهی فعالیت های سازمان منطقه آزاد اروند در خاک عراق نمونه ای کوچک از تعامل بین المللی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مانور عظیم اربعین و خنثی سازی توطئه دشمنان باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو