جهش چشمگیر در توسعه زیرساخت های منطقه ویژه پیام

فاز مسافری فرودگاه پیام بالاخره پس از وعده ۱۰ ساله مسئولین در شهریور ماه توسط مردم مورد بهره برداری قرار گرفت و به محض راه اندازی پرواز های کرج  ـ مشهد و بلعکس خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم استان های البرز، قزوین و …. روبه رو شد .

در کنار توسعه بخش فرودگاهی و آغاز پروازها که نیازمند اجرای پروژه های عمرانی متعدد بود، توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام و جذب سرمایه گذاران در این بخش نیز با قوت ادامه یافته و میزان تقاضای سرمایه گذاران برای حضور در منطقه پیام نیزافزایش یافته است.

در همین راستا نادر ثناگو مطلق عضو هیئت مدیره پیام در خصوص روند پیشرفت پروژه های عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی پیام و جذب سرمایه گذاران در این منطقه به برخی از سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

آقای ثناگو لطفا بفرمایید در خصوص توسعه زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟

اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام که برای جذب سرمایه گذاران در سالهای گذشته آماده سازی شده بود در دوسال اخیر با استقبال چشمگیر سرمایه گذاران تکمیل شده و ما نیازمند هستیم که بر اساس طرح جامع اراضی جدیدی را برای متقاضیان آماده سازی کنیم. از این رو با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده رایزنی هایی جهت اخذ اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه جهت آماده سازی ۱۵۰ هکتار اراضی جدید با کاربری‌های لجستیک، صنایع های‌تک، آی سی تی و دهکده سلامت و توسعه صنایع مرتبط با صنعت هوانوردی در حال انجام است.

آیا جهت انجام پروژه های عمرانی و توسعه زیرساخت ها، بخش خصوصی نیز مشارکت داشته است؟

بله برای فراهم نمودن زیرساخت های جدید مذاکراتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده تا در توسعه و بهره‌برداری از فاز چهار منطقه ویژه اقتصادی بتوانیم از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره مند شویم و امیدواریم این پروژه عظیم عمرانی که از نظر وسعت بزرگ تر از همه فازهای قبلی توسعه پیام می باشد توسط بخش خصوصی انجام شود.

چه نوع زیرساخت هایی جهت استقرار سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پیام در نظر گرفته شده است؟

از جمله امکانات زیرساختی که در ۱۵۰ هکتار از اراضی فاز ۴ منطقه ویژه اقتصادی پیام در نظر گرفته شده مسیرهای دسترسی، آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب، تلفن، فیبرنوری و سایر امکانات لازم برای استقرار سرمایه گذاران است و با تامین این زیرساخت ها بستر و ظرفیت قابل توجهی جهت استقرار و توسعه صنایع به ویژه صنایع های‌تک و دانش بنیان و صنایعی که در بخش صادرات و واردات قطعات فعال هستند مهیا خواهد شد.

با توجه به استقرار صنایع حوزه الکترونیک و ICT و دیتاسنترها موضوع تامین برق از دغدغه های اصلی سرمایه گذاران است، در این زمینه اقدام جدی صورت گرفته است؟

با توجه به استقبال و اعلام نیاز صنایع خاص از جمله مراکز دیتاسنتر، شرکت های فعال در حوزه رمزارزها و مراکز تولید لوازم خانگی جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام و نیاز قابل توجه این گونه شرکت ها به مصرف برق، طی جلسات مکرر تفاهم‌نامه‌ای با شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت توانیر منعقد شد که بر اساس این تفاهم نامه، تامین برق صنایع خاص و با مصرف بالا توافق شده است که منجر به بر طرف شدن مشکل تامین برق این نوع صنایع خواهد شد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.