وزیر اقتصاد در دیدار با آیت الله سبحانی:

به رغم وجود تحریم ها، تراز تجاری کشور در ۹ ماهه امسال مثبت بوده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با آیت الله سبحانی گفت: به رغم تحریم های دشمنان و انواع محدودیت ها، تراز تجاری ۹ ماهه کشور، مثبت بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این دیدار با بیان اینکه دولت هفته ای دو جلسه اختصاصی با حضور رییس جمهور  برای مدیریت بازار ارز، تورم و نقدینگی و تامین اعتبار واحدهای تولیدی برگزار می کند، افزود: با این تفاسیر فکر می کنیم بتوانیم روند بازارهای مذکور را به گونه ای مدیریت کنیم که از دغدغه های بحق مردم و مراجع عظام کاسته شود.
 
دژپسند همچنین با اشاره به کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۶ درصد در سه ماهه دوم امسال به ۱۲.۲ درصد در سه ماهه سوم، این امر را یکی از نشانه های امیدوار کننده بهبود شرایط اقتصادی در نتیجه پیگیری های مداوم دولت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم اقتصادی دولت کاملا یکدست بوده و هماهنگی های کاملی بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد، این امر می تواند به امیدواری ها برای رفع مشکلات ناشی از تحریم ها بیافزاید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا اظهار کرد: دشمن برای ضربه به میهن اسلامی ایران فشار اقتصادی وارد می کند و تحریم های شدیدی علیه ما اعمال می کند.

دژپسند با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در راستای جلوگیری از حرکت نظام اسلامی عنوان کرد: تراز تجاری کالاهای اساسی در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد که در این مورد نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم.

وی افزود: افزایش نرخ ارز در نیمه اول سال جاری سبب شد که در حوزه‌های مختلف شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم و در عرصه تولید نیز با مشکلاتی روبرو شویم، اما دولت ورود با قدرتی داشت و برای رسیدن به ثبات تلاش ‌های بسیاری را دنبال کرد که در آبان و آذر تورم ماهانه از هفت درصد به 2.5 درصد کاهش یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه نباید از آموزه‌های دینی در حوزه اقتصاد غافل شویم، تصریح کرد: در مجموعه وزارت اقتصاد با تشکیل هسته اندیشه ورزی "کاربست آموزه های دینی در حوزه اقتصاد"  تلاش کرده ایم تا به آموزه‌های دینی در بخش‌های مختلف اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم.

 آیت الله جعفر سبحانی نیز در ادامه این جلسه، طی سخنانی اظهار داشت: در اسلام، اقتصاد، زیربنا نیست اما اصلی بسیار مهم است.

وی با اشاره برخی اشکالات نظام بانکی، خواستار رسیدگی و توجه بیشتر دولت به رفع مشکلات از جمله هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت های تولیدی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو