چابهار نقطه عطفی در ارتباطات ایران و عمان است

سفیر عمان در ایران، در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، خواستار همکاری‌های اقتصادی بیشتر میان دو کشور شد و چابهار را نقطه عطف ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران و عمان عنوان کرد.

به گزارش فرینا، سعود بن احمد خالد البروانی در این دیدار که در سازمان منطقه آزاد چابهار انجام شد، دستاوردهای سفر دو روزه خود به چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چابهار بهترین مرکز ارتباطات و مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عمان است.
وی با اشاره به بازدیدهایی که از نوار ساحلی، کوه‌های مریخی، بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و دیگر پروژه‌های در دست اقدام در چابهار انجام داده افزود: اجرای پروژه‌ها در منطقه آزاد چابهار رشد خوبی داشته و در بازگشت به تهران، گزارش این سفر و وضعیت موجود در چابهار را به وزرای تجارت و حمل‌ونقل ارائه خواهم داد.
محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان نیز که در این دیدار حضور داشت، پیشنهاد البروانی درباره برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به میزبانی منطقه آزاد چابهار را مطرح کرد.
برگزاری همایش و نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تجاری و اقتصادی دو کشور در بهار 98 پیشنهاد دیگر سفیر عمان به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بود که با موافقت مدیرعامل منطقه قرار شد این همایش در تیرماه 98 در چابهار برگزار شود.
خالد البروانی همچنین آمادگی دولت و سرمایه‌گذاران عمان برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در منطقه آزاد چابهار را اعلام کرد و گفت: عمان آماده است تا فاز دوم بندر شهید بهشتی و فعال‌سازی پایانه مسافری بندر شهید کلانتری را به اجرا درآورد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار بر تمرکز این سازمان بر ارائه خدمات باکیفیت به سرمایه‌گذاران تأکید کرد.
عبدالرحیم کردی ابراز امیدواری کرد تا چابهار به‌عنوان بازیگر منطقه‌ای بتواند معادلات اقتصادی میان ایران و عمان را رشد دهد.
کردی روابط میان کشورها را در توسعه اقتصادی آن‌ها مؤثر دانست و روابط مستحکم‌تر ایران و عمان را مایه پیشرفت‌های اقتصادی بیشتر دو کشور اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با کلیدی خواندن ارتباطات ایران و عمان در تغییر معادلات اقتصادی منطقه، سازمان منطقه آزاد چابهار را آماده مشارکت‌های بیشتر در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و افزود: وقت آن رسیده است که گفتگوها و ارتباطات میان عمان و منطقه آزاد چابهار وارد فاز عملیاتی شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.