آغاز عملیات اجرایی سه طرح پتروشیمی در بندرماهشهر

همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی سه طرح بزرگ اقتصادی در حوزه پتروشیمی با حضور استاندار خوزستان در بندر ماهشهر سه شنبه آغاز شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه آئین کلنگ زنی این طرحها به خبرنگاران گفت: این طرحها با 2 هزار و 222 میلیارد ریال و 275 میلیون دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی اجرا می شوند. 
سید امید شهیدی نیا افزود: طرح زیست محیطی شرکت پتروزمرد سبز، بازیافت پسماندهای کلردار شرکت های پتروشیمی و تبدیل آن به محصول با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست. 
شهیدی نیا گفت: این طرح که تا 18 ماه آینده به پایان می رسد، در زمینی به مساحت پنج هزار و 434 مترمربع و با ظرفیت تولید سالیانه 19 هزار تن بازیافت پسماندهای کلرداراجرا می شود و برای 20 نفر به طور مستقیم و 35 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند. 
وی افزود: طرح میانی تولید پروپیلن از گاز پروپان و تولید پلی پروپیلن شرکت هیرسا پلیمر سهند نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 42 میلیارد ریال و 275 میلیون دلار در محدوده ای به مساحت 179 هزار و 86 مترمربع اجرا می شود. 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن برای 120 نفر اشتغال زایی مستقیم و 200 نفر غیرمستقیم به همراه دارد. 
شهیدی نیا عنوان کرد: این طرح تا سه سال آینده به پایان می رسد و محصولات آن در زمینه صنایع خودروسازی، ساختمانی و سایر صنایع پتروشیمی کاربرد دارد. 
شهیدی نیا اظهار داشت: پروژه پایین دستی طرح توسعه شرکت اکسیر سازان اطلس سومین طرح از طرحهای یاد شده است که با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال در زمینی به وسعت چهار هزار و 474 مترمربع کلنگ زنی شد. 
وی گفت: ظرفیت سالیانه این طرح 30 هزار تن پیش بینی شده است که تا 2 سال آینده به طور کامل اجرایی می شود وبرای 20 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای 40 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه دارد. 
گفتنی است؛ استاندار خوزستان امروز همچنین از فاز اول شرکت پترو پالایش کاوشگران بندرماهشهر با 92 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو