بازدید وزرای اطلاعات و صمت از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

وزرای اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت از پروژه درحال ساخت آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه لامرد بازدید کردند.

به گزارش فرینا، آیت‌الله سیدمحمود علوی و رضا رحمانی وزرای اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت در این بازدید در جریان آخرین مراحل پیشرفت پروژه شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب قرار گرفتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه آلومینیوم جنوب(لامرد) گفت: این طرح به‌عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی بسیاری از صنایع کشور، در فاز نخست برای تولید ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم طراحی شده است.
رضا رحمانی با اشاره به پیشرفت بیش از 75 درصدی این پروژه تصریح کرد: این کارخانه با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم درحال ساخت است.

رحمانی با اشاره به رتبه ١٨ کشور در تولید آلومینیوم جهان افزود: با افتتاح این کارخانه، رتبه ایران به ١٤ ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه برنامه برای توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در برنامه ششم به ٨٠٠ هزار تن است، گفت: با راه‌اندازی فاز‌های جدید، هدف‌گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در تولید فولاد جلوتر از کشور‌های ایتالیا و فرانسه است، یادآور شد: در فولاد رتبه دهم دنیا و در تولید مس نیز با اجرای پروژه‌های جدید در جمع ١٠ کشور تولید‌کننده مس قرار خواهیم گرفت.
همچنین کلنگ طرح انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه اقتصادی لامرد نیز با حضور وزرای اطلاعات، نیرو و صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد به زمین زده شد. در جریان بازدید از این واحد صنعتی علوی وزیر اطلاعات، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رضا اردکانیان وزیر نیرو علاوه بر کلنگ‌زنی این طرح از آخرین مراحل پیشرفت پروژه آلومینیوم جنوب بازدید کردند.در جریان این بازدید عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، ابراهیم محمودزاده مدیرعامل تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) و مقامات محلی استان فارس حضور داشتند.طرح انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار است طی ٢ سال آینده با اعتبار ٥٠٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.
براساس این گزارش، این طرح به طول ٦٧ کیلومتر آب دریا را از خلیج‌فارس طی ٤ مرحله آبگیری، پیش‌تصفیه، نمک‌زدایی و تصفیه نهایی و در اختیار صنایع این منطقه قرار می دهد.میزان شیرین‌سازی و انتقال آب از دریا بیش از ١٥ میلیون متر مکعب در سال است و علاوه بر آن ١٢ مگاوات برق نیز تولید می کند.شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که چهارمین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور و بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم است مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو