اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار به 6 روستای هدف گردشگری چابهار

رئیس کمیته روستاهای ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: 300 میلیون تومان اعتبار در قالب تفاهم نامه ‌ای با استانداری سیستان و بلوچستان به 6 روستای ساحلی هدف گردشگری شامل رمین، گواتر، جُد، پزم، درک و تنگ اختصاص یافت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، وحید پایدار افزود: روستاهای هدف گردشگری برای پذیرش گردشگران در ایام نوروز ساماندهی و برای آنها سرویس‌ های بهداشتی، تابلوها و بروشورهای راهنمایی برنامه ریزی شده بود.
پایدار گفت: برای ساماندهی اماکن اقامتی و بوم ‌گردی و برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع غذایی و صنایع‌ دستی از هیچ کوششی دریغ نشده است.
وی افزود: مسیرهای دسترسی به روستا، اماکن اقامتی ـ تفریحی تابلوگذاری شده و اقامتگاه ‌های بوم‌ گردی و چهار مدرسه آموزش و پرورش در تیس، تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار برای پذیرش مسافران آماده و برنامه ریزی شده بود.
رئیس کمیته روستاهای ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار ادامه داد: براساس تفاهمنامه تجهیز و ساماندهی روستاهای نوار ساحلی و تالاب لیپار انجام شده و در این تالاب تابلوهای ایمنی و شنا ممنوع نصب شده ‌اند.
پایدار گفت: برگزاری جشنوارهای غذاهای بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی روستای تیس، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان اطراف تالاب لیپار، چاپ راهنماهای گردشگری، ساخت سرویس ‌های بهداشتی و ساماندهی گشت‌ های دریایی و نجات غریق و قایق‌ها از دیگر اقدامات است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو