آمادگی بندر چابهار برای پذیرش همه کشتی‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمام کالاهای ترانزیتی افغانستان؛ قابلیت انتقال از چابهار را دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بهروز آقایی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در بندر چابهار وجود ندارد، افزود: امروز در مقایسه با 20 سال اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در بندر چابهار انجام شده و این بندر آماده پذیرش همه کشتی‌ها است.
آقایی گفت: در بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های نسل سوم و چهارم و سوپرپست‌پاناماکس هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پهلوگیری در بندر چابهار در فصول مختلف سال نداریم، گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش به بندر آمد، مونتاژ شد و به بهره‌برداری رسید.
آقایی افزود: تجهیزات مدرن جرثقیل‌های ساحلی با برند و کیفیت مناسب عملیات بهره‌برداری در بندر چابهار انجام می‌دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: 8 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام 600 تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کاپوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است.
آقایی افزود: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس 4 عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار و کالا بود.
وی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار طبق زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی امروز 203 هکتار استحصال از دریا به عنوان اراضی پسکرانه انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه معافیت از تحریم ها باعث رونق گرفتن تجارت در مسیر هند و افغانستان می‌شود، گفت: اقتصاد را نمی شود با تحکم و سیاست پیش برد. حدود 95 درصد از نیاز افغانستان از طریق واردات برطرف می شود. با این معافیت تجار راغب می شوند از طریق بندر چابهار اجناس خود را وارد کنند و این سریع ترین، امن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای افغانستان است.
آقایی با تاکید بر اینکه ایران با این بندر تنها به دنبال تامین منافع خود نیست، افزود: هدف ما این است که بندر چابهار بندر ترانزیتی کشورهای همسایه شود. به همین دلیل دقت فراوانی در تجهیز آن داریم. تا پنج سال گذشته بندر چابهار یک آرزو بود اما حال می بینید که 203 هکتار از دریا را استحصال کرده ایم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو